Wachtwoord onthouden bij hotmail.com

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ardewan

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Hallo,

Ik heb een probleem bij het aanmelden bij hotmail.com
Eerst kon je je e-mail aanklikken en logde hij gelijk in.
Er stonden een rij e-mails die je gebruikte.
Nu moet ik de heletijd wachtwoord opnieuw invoeren.
Er staan ook geen lijst e-mailen waar je op kan aaklikken.

Eerst was het zo:
http://tinypic.com/r/znk0g3/7

Hallo Ardewan,

Dat is nou net niet een probleem maar iets meer veilig voor je.

Een website maak gebruik van cookie's om gegevens en informatie via je internet browser op je computer op te slaan.

Hotmail maakt dus ook gebruik van die cookie's om zo je acount informatie en inlog gegevens op je computer op te slaan.
En die informatie met de gegevens kunnen dus gewoon gelezen worden.

Wat nu absoluut helemaal geen veilig idee is.
Omdat niet alleen Hotmail maar ook alles wat daarbuiten is en op je computer staat en op je computer kan komen ook die cookie's met informatie en de gegevens kunnen lezen.

Je heb dus een grote kans dat door een beveiligings update of door de beveiligings software op je computer zoals een anti-virus en anti-malware en ook zelfs een firewal ervoor heeft gezorgd dat die instelling is veranderd.
Maar ook een schoonmaak programma als bijvoorbeeld een CCleaner (staat voluit voor Crap Cleaner) kunnen die cookie's verwijderen en of soms zelfs blokkeren.

Als die cookie's via een internet browser op je computer worden opgeslagen staan die instellingen voor die cookie's dus in je internet browser.
Dus kijk even bij je M$ internet browser die je gebruikt bij de internet opties op het tapblad privacy naar de cookie instelling.

Ik raad je met nadruk ten strengste aan om nooit en te nimmer de wachtwoorden voor je hotmail acounts te laten onthouden ,maar ze altijd met de hand in te tiepen.
En de opgeslagen cookie's regelmatig op te schonen.

Denk vooral aan malware op je computer die zo je gegevens kunnen stelen wat daarna misbruikt zal worden.

Oke nu je het zo zegt zal ik ook niet meer proberen om het anders te krijgen:P
Ik heb bij tablad privacy de cookies op normaal staan.

Bedankt voor je antwoord

Nou moet ik toch heel eerlijk zeggen dat ik zo'n antwoord niet verwacht had ,ben aangenaam verrast.:)

Je heb er vast ook niet bij stil gestaan dat ze dan ook alle accounts te gelijk van je hebben.

Vind het een hele goede keuze van je dat niet meer zo te doen.:thumb::thumb::thumb:

Nou die cookie verwerking kan wel een tikje omhoog hoor ,daar merk je aan beperkingen met browsen zo goed als niks van.

Dat antwoord is graag voor je gedaan.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan