Wachtwoord op WinRAR bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cldiia

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2011
Ik ben vast niet de enige die dit al gevraagd heeft, maar ik krijg het niet voor elkaar om een wachtwoord op een Winrar bestand te zetten. Kunnen jullie me helpen?
Dit is wat ik doe:

- Ik selecteer de bestanden die ik in een winrar map wil hebben.
- Ik druk op de rechtermuisknop en klik op ' toevoegen aan archief'
- Dan opent een venster en daar verander ik de naam, verder niets, en voer een wachtwoord in via ' wachtwoord instellen' (vul het wachtwoord in, druk op ok, kom vervolgens weer terug in het andere venster en druk weer op ok)
- Als ik dan het bestand open, vraagt hij helemaal niet om een wachtwoord en kom ik zo het winrar bestand in.

En dat is juist niet wat ik wil, maar ik wil dat hij eerst een wachtwoord vraagt uiteraard.

Doe ik nou iets niet goed?

Alvast bedankt voor het lezen en de hulp!

Je komt er zo in inderdaad, maar kun je hem dan ook uitpakken zonder wachtwoord?

Hoi hoi Cldiia :D

Als je ingepakt al hebt klik op Uitgebreid ( hoop ik dat je NL versie van Rar hebt ? ) en vervolgens rechts beneden op wachtwoord instellen, verder kijk screenschot !

53e933c6c449a-RAR.gif
<<-- En word gewoon uitgepakt :D

Als aanvulling op het plaatje van ROYONIX:

Vink ook de optie "Bestandsnamen versleutelen" aan voordat je een RAR archief aanmaakt. Dan moet je eerst het wachtwoord ingeven voordat je het RAR bestand kunt openen.

ROYONIX & M4RC0:

Dank je wel! Door het plaatje en ''Bestandsnamen versleutelen'' is het gelukt!

YEP .....:thumb: M4RCO helemaal goed op die manier kan ook :d:thumb:

MAARRR mocht je wachtwoord vergeten dan kan je eigen wachtwoord helemaal niet meer veranderen of V-erwijderen:d
tegenovergestelde kan je dat wel ...

Bovendien ik snap niet hoezo jij Cldiia niet kan in Winrar wat inpakken met een wachtwoord en ook zonder dat je bestanden versleutelen moet, heb je dat wel op die manier ( zoals op plaatjes ! ) geprobeerd ?? :(

53e9b28146df1-Ingepakt.gif

Laatst bewerkt:
Met de optie "Bestandsnamen versleutelen" kan alleen degene die het wachtwoord heeft het RAR bestand openen om te kijken welke bestanden er in dat specifiek archief zitten. M.a.w.: om toegang tot het archief te krijgen moet eerst het wachtwoord worden ingevoerd. Dat is precies wat de topic starter wil, en daar geef ik antwoord op.

Zonder de optie "Bestandsnamen versleutelen" kan iedereen dus gewoon het RAR bestand openen en kijken welke bestanden/mappen er in zitten. Voor uitpakken heb je uiteraard wel het wachtwoord nodig.

Indien je het wachtwoord vergeet kun je het bestand sowieso niet meer uitpakken (zonder hulp van een programma dat wachtwoorden kan kraken), ongeacht welke methode je kiest. Voor zover ik weet kun je in een bestaand RAR archief het wachtwoord niet wijzigen. Je zult dan een nieuw archief moeten aanmaken met een ander wachtwoord.

Laatst bewerkt:
Dat zeg je goed '' Voor uitpakken heb je uiteraard wel het wachtwoord nodig'' dus toch niet iedereen uitpakken dat kan vooral als je sterke wachtwoord hebt,
en ik praat helemaal niet over crack-wachtwoord tools of zoiets :D hoe kom je aan ?
Winrar is uitgebreid en mocht je wachtwoord vergeten hebt van tevoren tijdens iets In ie pakken, via balk wachtwoorden beheren kan je ook voor zichzelf instellingen aanpassen enz..
Maar dat is weer op beetje ingewikkelde kant en mocht je niet bekend mee bent, lukt niet echt op juiste manier zoiets beveiligen enz.. ( dat komt dan op beetje uitgebreide en ingewikkelde kant :( ) ..

Uiteindelijk Cldiia kan ook hier, een zeer mooie en niet Te-ingewikkelde manier om in Winrar wat in te pakken leren en ook lezen ...

Klikje -->> http://www.maxperience.com/nl/winrar/detail/answer/77733/wachtwoord-winrar

Laatst bewerkt:
Om een lang verhaal kort te maken, dit is wat de topic starter wil:

- Als ik dan het bestand open, vraagt hij helemaal niet om een wachtwoord en kom ik zo het winrar bestand in.

En dat is juist niet wat ik wil, maar ik wil dat hij eerst een wachtwoord vraagt uiteraard.

En dat kan alleen maar m.b.v. de optie "Bestandsnamen versleutelen". Zonder deze optie kun je het bestand dus gewoon openen en inkijken, ook al zit er een wachtwoord op.

Vandaar mijn aanvulling op jouw reactie. In jouw plaatje vink je namelijk deze optie helemaal niet aan.

Het laatste stukje in mijn vorige reactie heeft te maken met wat jij hier zegt:

ROYONIX zei:
MAARRR mocht je wachtwoord vergeten dan kan je eigen wachtwoord helemaal niet meer veranderen of V-erwijderen
tegenovergestelde kan je dat wel ...

Ik wist niet precies wat je hiermee wilde zeggen maar gezien jouw laatste reactie heb ik het vermoeden dat dit slaat op de functie "Wachtwoord weergeven" of "Wachtwoorden beheren". Dat werkt ook allemaal wanneer de optie "Bestandsnamen versleutelen" aangevinkt staat. De wachtwoorden die je zelf in het wachtwoordbeheer lijstje hebt gezet worden dan ook automatisch aangevuld (via Auto-aanvullen).

Maar goed, de topic starter is geholpen en daar gaat het om.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan