Wachtwoord Ouderweb toch onthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Beste mensen,

Mijn zoon zit sinds kort op de middelbare school en zo wel hij als wij hebben een online gedeelte op de site van de school waar we alles kunnen volgen zoals roosters, cijfers, absentie en ga zo maar door.

Als ik nu naar de site van de school ga www.scalacollege.nl en ga inloggen op het ouder gedeelte dan krijg ik niet de optie het wachtwoord te laten onthouden. Wellicht bewust gedaan maar uiterst onhandig aangezien we een wachtwoord hebben ontvangen waar je U tegen zegt en gewoonweg niet te onthouden valt :p

Nu moeten we dus steeds de inlogpapieren bij de hand hebben en aangezien je toch dagelijks even kijkt of er nog nieuws is en dergelijk is dit onhandig.

Is er nu toch niet een manier dat het wachtwoord onthouden wordt of anders ingevoerd kan worden ?

Ik hoor graag,
T
 
Een aantal bekende passwordmanagers hebben opties om een form automatisch in te vullen. Ik geloof dat LASTPASS zo'n optie heeft, maar er zullen er vast ook wel meer zijn.
 
Met lastpass.com kan het in de meeste gevallen wel. Werkt zelfs bij banken e.d.. Is sowieso een hele handige password manager om te hebben.
 
Ook KeePass kan gebruikersnamen en wachtwoorden voor je intypen op websites.

Tijs.
 
Niet om nu een discussie te starten over de beste tool voor de job, maar Lastpass heeft online opslag van de versleutelde wachtwoorden. Kan een voordeel zijn als je niet steeds op je eigen computer aan het werk bent.
 
Lastpass staat er nu op en werkt afdoende. Moet alle verder opties nog uitvogelen maar ben vooralsnog tevreden, dank allen !!
 
Handige tips zijn welkom......wachtwoord automatisch invullen werkt alvast goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan