Wachtwoord PC kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Katrientje

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Hoi,

Een vriendin van me belt me net dat ze op haar pc niet meer kan.
Zij heeft een wachtwoord op haar pc. Iedere keer zij nu probeert aan te melden, lukt dit niet.
Ze zegt dat het wachtwoord niet meer aanvaard wordt.
Kan ze dit ergens ophalen/terugvinden/...????
Zij is in paniek dat ze op haar pc niet kan.

Alvast bedankt om toch de moeite te doen om m'n vraag te lezen.

Groetjes

Katrientje

Laatst bewerkt:
Heb je gecontroleerd ofdat de caps lock nog uit staat? Al een ctrl+shift ingedrukt (dan wisselen nogal wat symbolen). Het lijkt mij niet dat ze ineens haar wachtwoord spontaan vergeten is.

En anders inderdaad via de hirens boot cd het wachtwoord resetten/verwijderen.

@K1pje
Precies mijn gedachtengang, ware het niet dat je een waarschuwing krijgt dat capslock aan staat.
ctrl-shift nodig bij het inloggen na een (her)start? Niet onmogelijk, maar volgens mij niet waarschijnlijk.

Laatst bewerkt:
Indien je een officiele cd kan bekomen (voor alle vista en lager) er mag op de cd geen recovery staan en moet blinken van logo steek hem erin en druk op r of je kan herinstalleren met verlies van gegevens

of je gaat alsvolgt te werk.
Je installeert een nieuwe HD.(je kan altijd terug naar vorig situatie)
je herinstalleert of recovered de nieuwe hd
je maakt een user met zelfde naam en je gaat de oude hd met een tooltje inlezen.
(lukt meestal maar niet altijd)

of je hebt geen recoverycd (heel goed mogelijk) en windows weigert je hulp te bieden
je installeert een nieuwe HD.(je kan altijd terug naar vorig situatie)
je installeert het betere os linux vb ubuntu of debian ectra.
je kijkt of je nu aan de data kan met een tooltje meestal indien je wachtwoord kent maar met wat tooltjes moet het niet moeilijk zijn aan de data te kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan