Wachtwoord share mappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zpidey

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
Hallo, kan iemand mij vertellen hoe ik een wachtwoord op een gedeelde map kan zetten binnen windows XP. ik weet dat het met win 98 heel makkelijk ging, maar ik heb geen idee hoe het met XP moet.

Alvast hartelijk bedankt!

Zpidey

Is je HD niet onder NTFS geformateerd ? dan kun je hem nog altijd overzetten naar NTFS zonder dataverlies.

In XP als 1e de Simple File Sharing uitzetten, deze staat toegang aan jan en alleman toe (zie Verkenner-Mapopties).

Als je zelf in de eigenschappen van een map aangeeft dat je de map wilt delen, moet je alleen nog een gebruiker aanmaken met wachtwoord in het Gebruikersdeel van het Computerbeheer (config.scherm-systeembeheer). Met die naam en wachtwoord kunnen anderen toegang krijgen tot je mappen.

Bedankt voor je reactie caveman, maar het lukt me niet helemaal. ik heb simple file sharing uitgezet, en een nieuwe gebruiker aangemaakt. maar hoe moet ik die gebruiker precies aan die map koppelen?

mvg

Zpidey

Darn, ik denk een foutje te maken, omdat dit alleen goed werkt onder ntfs, dan kan je die nieuwe gebruiker toevoegen in de eigenschappen van de map onder Beveiliging, wat je niet hebt met fat32.

Tenzij je wel kan aangeven dat je de map wilt delen, de nieuwe gebruiker is dan niet specifiek toegevoegd, maar meer in algemene zin en zou dan wel toegang moeten krijgen.

Laatst bewerkt:
Okee. jammer dat 't nie werkt. Weet iemand anders misschien een oplossing? Of hoe ik m'n schijf om kan zetten van fat32 naar NTFS. Zonder bestandsverlies :-)

GrEeTz

Zpidey

Laatst bewerkt:
van fat32 naar ntfs:

convert c: /fs:ntfs (dit in te voeren op de command prompt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan