wachtwoord vergeten windows 8, hoe opnieuw instellen zonder terugzett naar fabrieksin

Status
Niet open voor verdere reacties.

wen250

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Berichten
81
Goedemorgen,

Een aantal weken geleden heb ik het password voor mijn laptop aangepast, omdat er iets gemaakt moest worden en ik niet wilde dat ze het andere password zouden weten.
Ben op vakantie gegaan, vergeten het password weer terug te zetten, nu pas start ik hem weer opnieuw op en weet ik het tijdelijke password niet meer.
Gezocht hoe ik deze kan resetten, maar kom niet verder dan terugzetten naar fabrieksinstellingen, waarbij ik dus alles kwijt ben.
Is er nog een andere manier om het password opnieuw in te stellen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt!

Groeten,
Wendy
 
Goedemorgen Wen250,

Je hebt hierbij meerdere programma's waarbij je jou wachtwoord kan reseten of/en aanpassen de meest bekende hierin is: Hirens Boot CD
Als je deze CD zou kiezen ga dan voor versie 10+.

Ik hoop dat dit je helpt.

- Annowins
 
Dag Annowins,

Ik heb even op internet gekeken, maar het lijkt of dit alleen maar voor Windows XP geldt, niet voor Windows 8. Heb je daar ervaring mee?
Vond ook informatie om vanaf Windows 8 dvd in het verborgen Administrator account te komen. Alleen als dit misgaat, ben ik nog verder van huis.
Misschien nog andere opties?

Groeten,
Wendy
 
Dag Wendy,

Ik zie hier inderdaad dat hirens maar t/m windows 7 een wachtwoord verwijder functie heeft.
Ik heb hier zelf wel ervaring mee aangezien het mijn werk is.
Wat nog een optie zal zijn (heb ik net uitgezocht voor je) is: Ophcrack die werkt heel simpel ook via cd/dvd.

met vriendelijke groet,
Daan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het opgelost! Ik heb blijkbaar 2 microsoft accounts, vanuit de 1 kun je switchen naar de ander en je wachtwoord wijzigen. Je moet wel internet verbinding hebben om dan op je pc je nieuwe wachtwoord te gebruiken. Maar het is gelukt, zonder je oude wachtwoord in te hoeven tikken.
 
Helemaal goed deze info die je geeft klopt inderdaad je hebt wel internet erbij nodig maar zo te lezen heb je dit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan