wachtwoord vernieuwe elke 1e van de maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
vba script met popup dat je het wachtwoord moet worden vernieuwd en wel op elke 1e van de maand .

wie kan er hiermee helpen

Dat soort vragen komt regelmatig voorbij, en je vindt dan ook wel voorbeelden waarin dat wordt uitgelegd. Bijvoorbeeld in dit draadje. In deze database moet je inloggen met een gebruiker, en na bepaalde tijd moet het wachtwoord worden gewijzigd voordat je verder kunt. Probeer maar uit; er zitten verschillende gebruikers in met verschillende toegangslevels. Van elke gebruiker is de voornaam het wachtwoord.

Octa mis een regel die de datum na reset opwaardeert met 30 dagen .

if password periode is < 30 then
en er zou daar dus iets onder moeten dat de datum in tbl word veranderd met date nu+30
hoe ziet dat er uit ???

Octa

kan de code gebruiken maar een klein probleem hij veranderd dus geen nieuwe datum in veld van de tabel.
er zou dus nog iets bij de code moeten komen bv als wachtwoord is vervangen dan date()+30
hoe zou dat stukje script er uit moeten zien

hi hi grappenmaker met tijd werken vind ik het moeilijks .

Met tijd werken het moeilijkst? Ik maar denken dat tijdberekeningen nu juist het makkelijkst zijn :). Als er érgens logica in zit, dan is het in tijdberekeningen! Zo kan een einddatum never nooit niet vóór een begindatum liggen, en bereken je die heel simpel door (in jouw geval) 30 dagen op te tellen bij de startdatum. Lijkt mij niet zo lastig :).

Ik zou persoonlijk nooit kiezen voor een systeem waarbij gebruikers elke 1e van de maand het wachtwoord moeten veranderen. Dat werkt qua checks namelijk nogal lastig. Veel beter, en gebruikersvriendelijker, is om het wachtwoord 30 dagen te laten gelden. Waarom zou je een gebruiker die een paar keer inlogt zo vaak lastig vallen met een nieuw wachtwoord? Dat je de db wilt beveiligen is prima, maar bedenk ook waarom je zo vaak wachtwoorden wilt veranderen. Is die noodzaak er écht?

wat is hier nu fout aan .

Heb dus formulier waar ik gegevens invul
nu moet die dus afdrukken en heb daarvoor een rapport gemaakt
vba gemaakt maar geeft fout op de deel me.projectNR
maar alles bestaat .
printfout.jpg

Ik zie er niks verkeerd aan; ik kan mij alleen voorstellen dat het veld niet in het rapport zit. En dat dan letterlijk; als je het Projectnr niet wilt zien in het rapport moet je hem onzichtbaar maken, maar hij moet fysiek wel aanwezig zijn. Geeft
Code:
     MsgBox Me.Projectnr
wel een resultaat?

nee helaas ik word gek van access
zou ook denken dat die gewoon afdrukt maar nee fout op projectNR en die staan in bij de formulieren & rapport.

Als je formulier al geen projectnr uitleest, dan zit daar (ook) een probleem.

Laatst bewerkt:
Octafish

een vraag en ik kom er echt niet uit
heb twee dingen die belangrijk zijn .
er moet uit Access een factuur worden gemaakt met gewerkte uren en materiaal
nu heb ik dus twee tabbellen
de uren zouden per projectnr moeten worden geteld en dan als een getal in de factuur terecht moet komen.
en dan moet er wel de gebruikte materialen er bij komen te staan.
ik probeer dit nu al zolang het grootste probleem is die urne samen voegen tot 1 getal

op een project werken bv 100 mensen als ik al die uren in factuur zet word wel erg lang .
moet dus zo worden dat die dit gewoon projectnR bv 1000 alle uren verzameld en dan optelt zodat die in factuur tegen een bedrag berekend kan worden.
zou jij me er aub mee kunnen helpen??

Uren optellen is niet zo moeilijk als het lijkt, want een tijd is een getal, en getallen kun je optellen. Alleen werkt tijd met 24 uursnotatie, dus als je een formule maakt als ([Eindtijd]-[Begintijd]) zie je in tijdnotatie wel de goede tijd, maar als je de uitkomst vermenigvuldigt met uurprijs klopt er weinig meer van. Je moet dus een formule maken als: (([Eindtijd]-[Begintijd]) * 24) * [Uurpijs].
Met deze formule kun je uiteraard prima een totalen query maken op basis van ProjectNr. Sowieso zou ik alles doen in een rapport, omdat je dan heel makkelijk met groepen kunt werken. De eerste groep is dan ProjectNr, en daaronder maak je dan de overige groepen aan die je nodig hebt. In elke groep kun je voetteksten maken waarin je dan totalen maakt.
Als je niet precies weet hoe dat moet, maak dan een rapport met de wizard, waarin je zoveel mogelijk functies aan zet. Je krijgt dan een rapport wat er niet fraai uit ziet, maar waarin je wel kunt zien hoe je de formules moet maken.

is het mogelijk een voorbeeld te maken ?
dat van de tijd snap ik zo werk ik ook, maar de query met projectnr en totaal uren niet.
probeer dat al een poosje, maar blijft alles weergeven.
ik wil gewoon totaal uren zien niet meer niet minder .

hi hi zie je geen ballen verstand er van
heb wel iets staan ooit van iemand gehad kan jij er na kijken dan ?

Maak maar weer een voorbeeldje :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan