wachtwoord voor de bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Berichten
1.014
Hallo allemaal,

Ik had even een vraag over het wachtwoord in de bios (als dat kan)

Ik gebruik Win 98SE, heb probleem is nu dat als ik de computer aanzet en ik moet mijn wachtwoord ingeven voor windows, dat dat dus helemaal geen zin heeft, omdat ik er ook inkom zonder een wachtwoord in te geven!

Nu heb ik ergens gehoord dat ik ook een wachtwoord in de bios kan zetten, zodat de computer niet verder opstart zonder het wachtwoord in te geven van de bios. Ik vraag mij nu af hoe moet ik dit doen? Of zijn er nog andere manieren om dit te beveiligen? Ik hoop dat het probleem duidelijk is!!

Alvast bedankt voor jullie hulp!!!!

Groetjes
 
Begin eens met te vertellen WELKE bios je hebt (als je dat weet):).

Meestal kan je in de bios gewoon een wachtwoord opgeven. Dat heet dan iets van "startup password" of "password".

Je bios kan je inkomen door vlak nadat je de PC hebt aangezet op
DEL
F10
F11
F12

drukt. Dit verschilt per bios en jem oet dus even kijken wat het bij jou moet zijn.
 
Een wachtwoord in de bios zetten is inderdaad de beste oplossing hoewel je die zou kunnen wissen door de clear cmos jumper om te zetten.

Een andere manier (ook niet echt 100% waterdicht) is dit die annulerenknop weg halen met het tweakprogramma xsetup www.xteq.com Je moet ff zoeken bij de opties waar hij staat maar het kan hier wel mee.

Het beste kun je dan ook de optie BootKeys=0 aan zetten in %root%\msdos.sys (read-only en hidden) anders kan een gebriuker nog in veilige modus opstarten (of in dos) om bij de bestanden te komen.
 
Geplaatst door RGTMO
Een wachtwoord in de bios zetten is inderdaad de beste oplossing hoewel je die zou kunnen wissen door de clear cmos jumper om te zetten.

Een andere manier (ook niet echt 100% waterdicht) is dit die annulerenknop weg halen met het tweakprogramma xsetup www.xteq.com Je moet ff zoeken bij de opties waar hij staat maar het kan hier wel mee.

Het beste kun je dan ook de optie BootKeys=0 aan zetten in %root%\msdos.sys (read-only en hidden) anders kan een gebriuker nog in veilige modus opstarten (of in dos) om bij de bestanden te komen.

Annuleren is dan weg, maar je kan toch escape gebruiken?
 
Wist niet dat er zoveel mogelijkheden waren, maar ik ga ze even proberen!!

Bedankt!
 
Wat betekend gevalideerd?

Ik heb dat programmatje Xteq erop gezet, maar nu vraagt de computer bij het ingeven van je wachtwoord van windows om een domein, maar die heb ik helemaal niet volgens mij, wat moet ik daar invullen en hoe kom ik erachter wat ik in moet vullen?
 
Ik zeg het zo vaak.

PAS OP MET X-SETUP!

Je kan er de boel zo mee verzieken :(.
 
Wat is x-setup dan? Hoe los ik dit probleem op?
 
X-setup = Xteq

Hoe je het oplost weet ik niet, ik vind hem te gevaarlijk :). En ben geen beginnende computeraar.
 
Is het een optie om de c:\ opnieuw te formatteren?

Als dat moet, hoe maak ik dan een kopie van de Harde Schijf?
 
Ja, formatteren kan wel. Maar wil je een kopie om je bestanden te back-uppen?
 
Ja, ik wil wel backuppen, maar kun je mij vertellen hoe ik dat doe? Ik wil vooral mijn gelezen e-mail berichten opslaan, zodat ik ze terug kan lezen!!!! Maar ik kan alleen in dos!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan