Wachtwoord windows 7 vergeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carfreak20

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2016
Berichten
8
Ik heb het wachtwoord van mijn account vergeten en ik heb ook geen herstelschijf gemaakt.
Nu wil ik een andere Windows erop zetten via een bootable USB stick, maar ik kan de Bios geen usb selecteren.
Er staat enkel HDD/SDD, FDD en LAN.

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
 
Het wil nog wel eens helpen een andere USB-poort te gebruiken. Soms zijn er problemen met USB-3.0 naar USB-2.0 en andersom. Stick in je PC stoppen, dan aanzetten en naar BIOS booten. Anders eens een andere stick proberen.

Succes :thumb:
 
Anders (als je écht nog een floppy-drive in je computer hebt) kun je een Plop opstartfloppy maken en de pc opstarten via die opstartfloppy. Dan kun je vandaar uit weer "doorstarten" van op een USB stick.
https://www.plop.at/en/bootmanager/plpbt.bin.html#runflp

Overigens: Als het een lokaal account is (dus geen Microsoft account: @outlook.com , @live.com etc. account) dan kun je ook via hulpmiddelen zoals Hiren's Boot CD het wachtwoord resetten. En ook die kan op memory-stick gezet worden (zie instructies op deze webpagina).

Tijs.
 
Wat het wachtwoord van je account heeft te maken met een nieuwe install ontgaat mij.

En waarom wil je opnieuw installeren?
W7 is schoon te maken.

Zet de uitdraai van Speccy eens hier neer, zie m'n sig, neem aan dat W7 nog wel draait.
 
Best grappig : je beveiligt dus bewust een account om dan die zorgvuldig gekozen inloggegevens "zomaar" te vergeten. smileys-mrgreen.gif

Offline NT Password & Registry Editor zou een oplossing kunnen bieden voor het verwijderen van het wachtwoord, hier vind je een duidelijke handleiding.
 
@gast0205: Opmerking: Dat is dezelfde tool die ik eerder al gelinkt had [dan als onderdeel van Hiren's Boot CD, zie posting #3.]

Tijs.
 
Klopt, niet gezien ... excuus.

TS heeft er dan toch een extra handleiding bij, zo zou het zeker moeten lukken denk ik dan. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan