Wachtwoord(xp) Acer laptop vergeten en kan er dus niet meer in.

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinvb

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Berichten
599
Goedemiddag allen,

Ik ben mijn wachtwoord voor de Acer laptop glad kwijt/vergeten en kom er dus niet meer in. Wie weet hier voor mij een mogelijke oplossing zodat ik deze Acer laptop weer kan gebruiken?

Ik ben een leek op dit gebied, dus als het even kan een simpele lekenuitleg?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groet,
Reindert
 
? weet ik eerlijk gezegd niet. Het is het wachtwoord welke er na het opstarten gevraagd wordt om door te kunnen. En dit wachtwoord ben ik vergeten.

En/of dit een bios ww is, weet ik echt niet?

Groet,
Reindert
 
Voor of na het laden van Windows? M.a.w.: krijg je het windows logo te zien?
 
Ja, na het windows xp logo! Dat wachtwoord ben ik kwijt/vergeten.

Groet,
Reindert

als het bios ww is ,batterijtje knoopcel 10 min eruit halen

Kan hiervan een afbeelding geplaatst worden door een van jullie, hoe ik dit zou moeten uitvoeren?

Groet,
Reindert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bios batterij gaat niet helpen, het gaat dus om het windows wachtwoord. De enige magie die daar kan helpen is Hirens Boot CD ;)
(van de cd opstarten en het tooltje gebruiken om het wachtwoord te verwijderen/veranderen)
 
Heb jij misschien een link voor mij waar ik deze Hirens boot cd vandaan dan halen?

Groet,
Reindert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb al iets gevonden van de Hirens boot cd, en ben het aan het downloaden. probeer het dadelijk op een cd te branden. Ik laat later wel even weten of het mij is gelukt de acer laptop weer aan de gang te krijgen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groet,
Reindert

http://www.hiren.info/pages/bootcd
Deze bevat een heleboel tools.
Voor het wijzigen van dat wachtwoord gebruik je de Offline NT Password Changer 2011-05-11

Oke, bedankt zal ik doen.


Groet,
Reindert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste,

Ik zoek mij via jou link suf naar de offline nt 2011-05-11 tool. Ik kan deze echt niet vinden. Ik weet niet wat ik met het zoeken verkeerd doe, maar krijg het niet voor elkaar?


Groet,
Reindert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het staat toch echt op die pagina, onder het kopje Password/Key Tools

In je bericht zeg je "offline nt 2011-05-11"
Maar het is "Offline NT Password Changer 2011-05-11"
 
Laatst bewerkt:
Topic verplaatst van Hardware-Hardware Overige ---> Besturingssystemen-Windows XP (MCE).

Succes met je vraag.
 
Het staat toch echt op die pagina, onder het kopje Password/Key Tools

In je bericht zeg je "offline nt 2011-05-11"
Maar het is "Offline NT Password Changer 2011-05-11"

Het is mij dan toch gelukt het op schijf te branden. Ik zal straks of anders morgen gaan proberen mijn Acer weer aan de praat te krijgen met deze wachtwoordkraker. Als het mij gelukt is, meld ik het hier op de site.

Dan zet ik ook de status op opgelost.

Groet,
Reindert
 
Laatst bewerkt:
Ok dan.
Succes :thumb:
 
Een goedemorgen,

Het is mij zowaar gelukt mijn Acer laptop te kraken en er dus weer vrije toegang toe te hebben :) En dat voor een echte computer leek hè. Het is mij niet gelukt met de door jullie aanbevolen Offline NT Password Changer 2011-05-11.

Ik heb mijn Acer gekraakt met OPHCRACK.XP.LIVECD.34.0 welke ik op cd heb gebrand. Na het starten van de Acer middels cd, via de veilige modus via bios, kreeg ik na een beetje vogelen weer volledige toegang tot mijn Acer laptop :) En heb uiteraard zodra ik weer toegang had, al mijn toegang wachtwoorden bij de accounts gewist! Dus heb nu gelukkig weer zonder problemen toegang in mijn Acer laptop.

Maar nu het volgende probleem;

Ik wil graag via een cd een programma toevoegen aan mijn account op de Acer. Maar dit lukt niet geheel want mis een smart card voor deze Acer. Ook krijg ik te lezen dat ik waarschijnlijk te weinig rechten heb voor installatie. Maar als ik bij mijn account kijk, heb ik verder toegang tot alles en kan zelfs programma`s installeren.

1: hoe krijg ik meer rechten ingesteld op mijn account?
2: waar kan ik voor deze Acer een smart card driver downloaden, of waar vind ik de service welke voor opstarten op automatisch dient te staan zodat ik middels cd een programma kan installeren onder mijn account?


Groet,
Reindert
 
Goed gedaan! :)

1: Geef het account administrator rechten. Dat doe je bij de instellingen voor gebruikers.
2: Drivers voor een Acer laptop haal je uiteraard bij Acer vandaan.
http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers
 
Bedankt voor deze link. Ik heb nu eerst even andere zaken te doen, dus zal later deze link even overzetten. En laat verder deze vraag nog even openstaan tot alles goed draait bij mij. Als alles het goed doet, zet ik de vraag op opgelost.


Groet,
Reindert
 
Laatst bewerkt:
Een goedemiddag,

Alles is gelukt. Ook het plaatsen van software vanaf een cd is gelukt. Dus kan nu weer mijn Acer laptop zonder problemen gebruiken. Bedankt voor alle informatie welke ik hier op helpmij heb gekregen. Waar zouden we zonder helpmij zijn?


Groet,
Reindert
 
Niemand weet alles. Samen komen we heel ver.
Fijn dat het probleem is opgelost :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan