Wachtwoord zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Hallo allemaal,

Wanneer ik vanuit Word een document open dat op de FTP-server van mijn internetprovider staat, is in de adresbalk mijn wachtwoord leesbaar (zie screenshot).
Kan ik dit voorkomen en zo ja, hoe doe ik dat?
Het gaat om Word 2000. In de help van Word en via Google kan ik hier niets over vinden.
Ik weet eigenlijk niet eens of ik de oorzaak hiervan in Word of bij mijn provider moet zoeken.

Guus.

Laatst bewerkt:
44 keer gedownload!

En niemand enig idee??? :8-0:
(Of dachten jullie alleen maar dat je m'n wachtwoord te zien kreeg? :) )

Guus.

Laatst bewerkt:
Niet dat ik het weet

Wat jij laat zien lijkt op outlook van microsoft.

Ik kan in word tenminste niet mijn mappen zien of ik moet Ctrl + O kiezen

Nogmaals niet dat ik het weet, maar het lijkt mij dat jij je wachtwoord moet geven om in die map te komen.

Mischien kan je hem leren dat hij het pad niet moet laten zien.

Eric.

Wat ik wel wil leren is hoe jij die cirkel en dat pijltje op het plaatje hebt gekregen.

In Outlook ziet het er inderdaad ook zo uit, en in Excel ook.
Dat verbergen van het pad kwam ik ergens in de helppagina's ook al tegen, dus dat zal ik maar eens proberen.
Bedankt.
Wat betreft je vraag: Dat heb ik met Paint Shop Pro 7 gedaan. Ik heb nergens een cirkel getekend :confused: , maar als je dat zwarte vlak bedoelt, dat is een rechthoekige selectie opgevuld met zwart.
Die pijl maak je met het Tekengereedschap (zie screenshot.)

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik geloof dat dit standaard is zodat je automatisch verbinding kunt krijgen.

Maar wat is de reden dat je dit niet wilt zien?
Heb je soms mensen achter je staan die dit niet mogen zien?
Of ben je bang dat mensen die heel makkelijk kunnen zien met een scanner?

Want bij die laatste zijn er veel meer dingen die heel gemakkelijk kunnen worden bekeken (e-mail bijvoorbeeld).
Dit kan wel veiliger maar dan moet er met SSL gewerkt worden. En het ligt eraan of de provider dit ondersteunt.

De groeten,
Mark

Geplaatst door TheM
Maar wat is de reden dat je dit niet wilt zien?
Heb je soms mensen achter je staan die dit niet mogen zien?
Of ben je bang dat mensen die heel makkelijk kunnen zien met een scanner?

Nee hoor, maar ik vroeg me gewoon af waarom dit ineens zichtbaar is, terwijl in alle andere programma's een wachtwoord altijd door sterretjes wordt vervangen.

Guus.

Geplaatst door Guus abc

Nee hoor, maar ik vroeg me gewoon af waarom dit ineens zichtbaar is, terwijl in alle andere programma's een wachtwoord altijd door sterretjes wordt vervangen.

Guus.

Dat kan wel zijn maar bij veel van die programma's zit er onder gewoon text zonder encryptie oid. Die sterretjes zijn er alleen voor zodat iemand die achter je staat het wachtwoord niet kan zien.

Zoals al gezegd krijg je dat als je automatisch verbinding maakt. Waarschijnlijk als je het wachtwoord + de dubbele punt ervoor weghaalt (mss moet je de gebruikersnaam ook weghalen) dat je om een wachtwoord gevraagd wordt en je in de balk er niets van weer ziet.

De groeten,
Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan