wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

lisa02

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2003
Wanneer ik verbinding met Internet wil maken krijg ik altijd een venster van SpeedTouch dial met een vraag om mijn wachtwoord in te vullen.
Ik vraag me af hoe noodzakelijk dit is
Wanneer het eigenlijk overbodig is zil ik graag weten hoe ik dit kan uitschakelen.
De computer wordt alleen voor privé doeleinden gebruikt, maar ik weet niet of het gebruik van een wachtwoord nog ergens anders
tegen beschermt

Een opgeslagen wachtwoord zou bij een eventuele hackactie achterhaald kunnen worden.

Kans is klein, maar aanwezig :). Met een goede firewall kom je al een heel eind.

Ga naar eigenschappen van je inbelverbinding. Zie plaatje.

Groetjes,
Bennie
attachment.php

Bijlagen

• inbellenww.jpg
    inbellenww.jpg
    19,5 KB · Weergaven: 235
Kan het door jou getoonde scherm niet vinden
Waar staat dit ?

Start, instellingen, netwerkverbindingen.

Teminste, onder Windows XP.

Als je inbelt met Win98 krijg je een schermpje te zien waarbij je een vinkje kan plaatsen bij "wachtwoord onthouden".

Groetjes,
Bennie

Bij instelling van Windows 98 komt deze optie niet voor.
Ik kan volgens mij alleen via SpeedTouch dial inbellen. Zou niet weten hoe ik dit via Win98 zou moeten doen.

Staat het niet in het venstertje van speedtouch dial, dat iedere keer verschijnt?

ok, zal ik doen en als ze me kunnen helpen zal ik het antwoord nog even doorgeven

Het moet in het venstertje staan, kijk naar het plaatje. Als het "grijs" heb je een ander, bekend probleem:eek:

Groetjes,
Bennie

attachment.php

Bijlagen

• verbinden met.jpg
    verbinden met.jpg
    21,1 KB · Weergaven: 156
Ik heb een ander venster, van SpeedTouch dial
Bovenin een soort wereldbol en het modem
Verder nergens de mogelijkheid om het password op te slaan

Zie je die verbinding ook staan in externe toegang en zo ja, kan je dan via eigenschappen kijken van die verbinding of er geen schermpje is waar je dat wel kan invullen?

Groetjes,
Bennie

Ik zou via Windows een nieuwe verbinding aanmaken; neem daarin dezelfde instellingen over als de huidige en maak die vervolgens je standaardverbinding. Dan moet je dat schermpje wél krijgen.

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan