wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

gmscholt

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2003
Berichten
277
Ik heb windows 98 opnieuw geinstalleerd en ootlook expres 6.0 erop gezet en een nieuw e-mailadres aangemaakt. Nu moet ik konstant bij het inloggen op internet mijn wachtwoord invullen. bij mijn inbel verbinding zijn de vakjes (wachtwoord opslaan) en en (automatisch verbinding maken) grijs. Hoe krijg ik deze vakjes weer wit zo dat ik er een v in kan zetten. wie helpt mij.

bvd

Ger
 
Wordt je inbelwachtwoord niet onthouden!

Wordt bij iedere keer dat je opstart een wachtwoord gevraagd.

Een paar tips/oplossingen.

1) Zorg dat "wachtwoord onthouden" staat aangevinkt

2) Ga naar Beveiliging (in configuratiescherm), tabblad Gebruikersprofielen. Zet een vinkje bij "Gebruikers kunnen hun voorkeuren aanpassen" (indien bij jou van toepassing).

3) Je 'Password' lijst kan beschadigd zijn:
Zoek eens met "Zoeken/bestanden en mappen" (F3) naar *.pwl - files. Verwijder ze.
Start Windows opnieuw op. Als het inlogscherm komt, type je je gebruikersnaam, maar laat het wachtwoord- en het bevestigingsscherm blanco en klik "Ok". Klaar!
Je dialup wachtwoord valt daar óók onder.

4) Start Regedit op. Ga naar de sleutel:
"HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ Network"

Als de sleutel DisablePwdCaching DWORD een waarde 1 heeft, verander je dat in 0.
Als de betreffende sleutel niet bestaat, moet je hem wellicht zelf aanmaken, en de waarde 0 geven.

5) Je kunt Automatisch inloggen inschakelen in het register.
Ga naar de volgende sleutel:
"HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Network / Real Mode Net"

Als je een waarde 'auto-logon' in het rechterschermpje ziet, rechtsklik je erop, en kies voor verwijderen.

Vóór alle wijzigingen in het register éérst je register back-uppen met Scanregw.exe.

6) Tenslotte kun je nog proberen in "Configuratiescherm / software / Windows setup" en "Externe Verbinding" te verwijderen, en m.b.v. de Windows Cdrom opnieuw te installeren.

Ga naar "Configuratiescherm / Netwerk / Toevoegen / Client / Microsoft family
aanmelden" (en bevestigen) en start opnieuw op.

Hier is trouwens het Microsoft artikel hierover:
http://support.microsoft.com/suppor...s/q148/9/25.asp
Hoop dat hier iets bij zit,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan