Wachtwoord

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mimi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mimi

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2002
Omdat ik voor langere tijd naar het buitenland ga wil ik mijn PC blokkeren.
Voor XP zou dat geen probleem zijn, maar ik heb een dualboot met win '98 en daar kan ik geen wachtwoord instellen.
Vroeger heb ik ooit eens een programmaatje gehad, maar dat was volgens mijn nog in het Dos tijdperk.
Heeft iemand een idee ?

Bedankt Mimi

Je kunt ook in het bios een wachtwoord instellen.

Ik weet niet of een boot-lock een Idee is...

Hij vraagt namelijk alleen maar naar een wachtwoord en als je de kast openschroeft hoef je alleen maar een jumpertje om te zetten en de lock is weg :(

Bedoel je dit of wil je dat je je hele vaste schijf encrypt? :rolleyes:

Succes :thumb:

[edit]Ben net weer te laat :) [/edit]

Je hebt ook van die diskettes die je in je diskettestation kunt vergrendelen. De pc zal dan niet booten van de harddisk.

Als je het zeker wilt weten, kan je evengoed je harde schijf verwijderen. Of de spanningsconnectors op je moederbord losmaken. De geheugenmodules verwijderen. De IDE kabel losmaken :evil:

Ik heb het al via de bios geprobeerd, maar daar walst hij gewoon overheen, ook met supervisor password. Ik dacht nl. ook dat dat kon.

Is dat bootlock een programmaatje ? De kast openmaken is niet meer mijn grootste hobby, dus dat liever niet.

Die diskettes zijn die te koop in de winkel of is dat een programmaatje dat op een diskette gezet moet worden ?

Bedankt voor jullie snelle antwoorden.

Mimi

Je kunt ook een kluisje bij de bank huren.

Die diskettes vind je nog wel eens bij de lokale computerboer. Het zijn geen programmaatjes, je stopt ze in je diskdrive en vergrendelt ze met het sleuteltje.

je kan ook gewoon even windows 98 er af gooijen en dan ben je ook vijlig

maar er zijn altijd nog wel dinne waar je omheen kan
hoezo zouw jij je pc zo goet willen bevijligen voor inbraak

of dat je "vrouw" er niet aan komt

al zet jij op je pc een wachtwoort vija bios dat weet je vrouw ergt niet dat er ook nog wachtwoortwordden wij dat je er omheen komt

is een moelijk geval maar zouw geen andeer oplossing weten dan een klus bij de gamma gaan kopen en hem daar in zetten

groeten aart

Ik ga een half jaar naar het buitenland en krijg vreemde mensen in mijn huis vandaar die beveiliging en heb geen zin om alles los te koppelen.
En mijn MAN weet niet eens hoe hij de PC aan moet zetten, dus voor hem heb ik het niet nodig.

Mimi

Ga dat programmaatje morgen uitproberen. Moet nu helaas weg. Bedankt voor alle hulp wederom.

Mimi

Geplaatst door Mimi
MAN

zo dat is wel een hele domme foud

oke

ik denk tog dat het lastig wort om het goet te bevijligen
kan je die mensen
zijn ze goet met computer

warom haal je niet gewoon de vodings kabel weg of zo of de muis en toesenbort en zet je een wachtwoort op je bios

groeten aart

De boot sesie in Win XP vastzetten op XP en als je terug komt zeggen dat je weer dual boot wil.....

offtopic
aartvg wat en spelfouten zeg!
/offtopic

Geplaatst door KaWouter

offtopic
aartvg wat en spelfouten zeg!
/offtopic

a ja kan ik ook niks aan doen
groeten aart
er zijn al topike zat over
zoek maar even :P

Hoe zet je die bootsessie vast in XP ? Ben al aan het zoeken geweest bij de beveiligingsinstellingen maar kan daar niets vinden.

Mimi

zouw ook gelijk vragen hoe je hem er weer af krijg

groeten aart

Geplaatst door Mimi
Hoe zet je die bootsessie vast in XP ? Ben al aan het zoeken geweest bij de beveiligingsinstellingen maar kan daar niets vinden.

Mimi

Door de boot.ini aan te passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan