Wachtwoord

• Onderwerp starter Onderwerp starter MMU
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MMU

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
Ik hoop maar dat dit de juiste plaats is om deze vraag te stellen: Wie kan mij uitleggen hoe ik mijn laptop/desktop het best kan beschermen tegen ongewenst gebruik door derden? Ik lees soms over het instellen van een wachtwoord in BIOS. Is dit een goede manier of kan dit weer omzeild worden door "even het batterijtje er uit te halen"? Lijkt me dan dat dit wachtwoord weinig zin heeft als dit zo gemakkelijk gaat. Ik kan ook in Windows een wachtwoord zetten. Maar ook hierover heb ik gelezen dat er programmaatjes zijn die dit weer kunnen omzeilen. Ik zoek deze programmaatjes niet maar wil gewoon weten of mijn laptop door derden gelezen/gebruikt kan worden als hij b.v. gestolen wordt en hoe ik mijn laptop het best kan beveiligen.

voor zover mijn weten is een wachtwoord in de bios voldoende:rolleyes:

wachtwoord in windhoos kun je heel makkelijk omzeilen.

maar inderdaad een wachtwoord in de bios moet voldoende zijn

voor zover mijn weten is een wachtwoord in de bios voldoende:rolleyes:

of toch niet? sorry hoor mijn excuses

linkje naar google

maar volgens mij is het wel heel erg moeilijk om een ww in de bios te omzeilen

en iemand die echt programmeur is ofzo kan volgens mij ELK ww omzeilen

dus is het toch wel redelijk veilig denk ik

Laatst bewerkt:
of toch niet? sorry hoor mijn excuses

linkje naar google

maar volgens mij is het wel heel erg moeilijk om een ww in de bios te omzeilen

en iemand die echt programmeur is ofzo kan volgens mij ELK ww omzeilen

dus is het toch wel redelijk veilig denk ik

oeps is dus ook heel makkelijk, mischien met software van derden ?

Als het echt zo belangrijk is zou ik bij een lpatop hem een beetje verlengen, en dan gaatje in verlengstuk boren, en hangslot erop. Dan kan je hem niet meer openklappen :cool: :cool:

Bios is denk ik het beste, want bios komt voor alles. Bios moet bijv. bootdisk goedkeuren etc, dus kan je niet meer met een progje er toch inkomen.
EDIT: oh bios dus toch niet.. Nou dan maar een hangslot dus ;)

Laatst bewerkt:
En hoe zit het dan met dat batterijtje er even uithalen? "Men" zegt dat de hele boel dan gereset is.

Hallo.

Een wachtwoord in de bios beveiligd alleen de bios.
Dan kunnen ze niets in de bios veranderen maar nog steeds in windows.
Als je windows wil beveiliggen dan moet je toch echt een wachtwoord in windows zetten.

Groeten Cees.

Hallo.

Als je windows wil beveiliggen dan moet je toch echt een wachtwoord in windows zetten.

Groeten Cees.

Maar deze is heel makkelijk te omzeilen. Het komt er op neer dat elk wachtwoord wel redelijk makkelijk te omzeilen valt.

En hoe zit het dan met dat batterijtje er even uithalen? "Men" zegt dat de hele boel dan gereset is.

daar hebben ze het ook over klik maar op mijn laatste link hierboven en lees

mijn mening is dat een ww in de bios en ook nog een wachtwoord in windows
toch wel beter zijn dan helemaal geen wachtwoord in te stellen

je kunt het mensen die zonder toestemming in je pc willen beter moeilijk maken dan je pc helemaal open te laten voor gebruik

gewoon doen beter dan niks....

Hallo.

Groeten Cees.

Yup, dan zou je met een schroevendraaier de HD er uit kunnen halen, en in een andere comp stoppen. Heb je meteen toegang..
Je kan dan zelfs windows omzeilen> je hoeft alleen maar die HD in een computer te stoppen waar bijv. Windows op een andere HD draait (of ander besturings systeem) dan kan je gewoon alle bestanden over kopieren.. Dus verleng het kabeltje naar je hd, en stop je hd in een kluis.. dan kan je die niet jatten.. De batterij van je bios vastlassen ofzo, dan zit die vast aan je MB.. en dan je bios beveiligen, en zorgen dat niet iemand de kabeltjes kan verwisselen met een zelf megenomen computer, dus die ook vastlassen ofzo.. Veel te veel gedoe dus stop gewoon je hele computer in een grote kluis, en beveilig elk systeem (bios, windows, belangrijke bestanden) met wachtwoorden. Valt nogsteeds te omzeilen, allemaal, behalve bios dan, want die zit achter slot en grendel (hoop ik dan) Als je geen kluis hebt waar een kabeltje doorheen kan, kan je nog een draadloos iets van je computer naar je beeldscherm, en van een aanenuit knop naar je computer aanleggen, maar dat valt vast weer te verstoren en binnen te dringen.........

Je kan je computer dus niet goed beveiligen zonder beveiligings agent, camera's etc. en dat ie nog wel bruikbaar is..
Helaas...
Hopen maar dat het ook weer niet zoooo belangrijk is wat er op staat, dat iemand zoveel moeite wil doen.

Yup, dan zou je met een schroevendraaier de HD er uit kunnen halen, en in een andere comp stoppen. Heb je meteen toegang..
Je kan dan zelfs windows omzeilen> je hoeft alleen maar die HD in een computer te stoppen waar bijv. Windows op een andere HD draait (of ander besturings systeem) dan kan je gewoon alle bestanden over kopieren.. Dus verleng het kabeltje naar je hd, en stop je hd in een kluis.. dan kan je die niet jatten.. De batterij van je bios vastlassen ofzo, dan zit die vast aan je MB.. en dan je bios beveiligen, en zorgen dat niet iemand de kabeltjes kan verwisselen met een zelf megenomen computer, dus die ook vastlassen ofzo.. Veel te veel gedoe dus stop gewoon je hele computer in een grote kluis, en beveilig elk systeem (bios, windows, belangrijke bestanden) met wachtwoorden. Valt nogsteeds te omzeilen, allemaal, behalve bios dan, want die zit achter slot en grendel (hoop ik dan) Als je geen kluis hebt waar een kabeltje doorheen kan, kan je nog een draadloos iets van je computer naar je beeldscherm, en van een aanenuit knop naar je computer aanleggen, maar dat valt vast weer te verstoren en binnen te dringen.........

Je kan je computer dus niet goed beveiligen zonder beveiligings agent, camera's etc. en dat ie nog wel bruikbaar is..
Helaas...
Hopen maar dat het ook weer niet zoooo belangrijk is wat er op staat, dat iemand zoveel moeite wil doen.

lollige./....? heb jij te veel koffie gedronken??:D :D

nerds

Als je een goed wachtwoord maar met hoofd letters/nummbers/en wat speciaale tekens is het niet echt zo makkelijk te bijpassen hoor.

en je bios password kan je wel gebruiken om het te beveiligen, alleen dat kan je idd wel heel makkelijk omzeilen.

Nog even over je windows password, er is idd wel een mogelijkheid om je password te decrypten maar dan zal je toch eerst access moeten hebben tot de sam file in je computer.

in dit sam filetje staat je password, alleen is hij encrypted als een MD5 Hash.

Ik zou je zeggen, gewoon een sterk wachtwoord instellen voor je user in windows en geen andere users open laten staan, en als je wel andere users hebt die toegang hebben tot de root files dan gewoon bepaalde files alleen maar te laten openen bij jou user id en andere geen toegang geven tot die bestanden ;)

maar ja.

Good luck

Ik zou je zeggen, gewoon een sterk wachtwoord instellen voor je user in windows en geen andere users open laten staan, en als je wel andere users hebt die toegang hebben tot de root files dan gewoon bepaalde files alleen maar te laten openen bij jou user id en andere geen toegang geven tot die bestanden ;)

Het gaat niet om het wachtwoord raden, maar het omzeilen. Boot floppy er in met ander systeem en je kan bij de bestanden...

Het gaat niet om het wachtwoord raden, maar het omzeilen. Boot floppy er in met ander systeem en je kan bij de bestanden...

Ik heb laats dit gedaan met een laptop hier op het bedrijf.
opstarten in veilige modus en dan de users verwijderen, hertart en ik hoefde me niet in te loggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan