wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

epbkr

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2007
Ik heb een draadloze router die het goed doet, hij is met een wachtwoord ingesteld op een beveiligd netwerk. nou heb ik een draadloze printer gekocht en moet het wachtwoord van mijn router opgeven, en daar zit het probleem.

Alle gegevens incluis het wachtwoord heb ik tijdens het instellen wel in kladblok geplakt, maar als ik nu kijk staat er dit:
SSID:linksys
CHANNEL:11
ENCRYPTION:Disable
KEY:**********

waar ik dus niks mee kan. weet iemand hoe ik achter mijn wachtwoord kan komen?

kan je niet inloggen op je router en dan kijken wat je wachtwoord is?

Inloggen op de router en wachtwoord opnieuw instellen.
Dan in leesbare taal opslaan in het tekst document.

Sommige routers kun je een vinkje zetten om de asterix leesbaar te krijgen, maar de meesten niet.

hoe moet ik inloggen op de router? via netwerkinstellingen? ik kan wel de beveiliging uitschakelen, maar dat durf ik niet omdat ik het wachtwoord niet weet en dalijk helemaal geen verbinding meer heb.

Laatst bewerkt:
inloggen op je router doe je met het IP nummer van je router dat is een algemeen IPnummer wat bij verschillende merken weleens iets afwijkt.... in je documentatie van de router staat dat nummer aangegeven anders vind je het zo met wat googlen... als zoeker linksys dus ........
wachtwoord altijd ergens noteren immers heo vaak verander je dat in je router dat vergeet je dus inderdaad............
als je het wachtwoord echt niet meer weet dan kun je onder op je router en klein knopje ofzo vinden (ook in documentatie, is te vinden op linksys site anders ) indrukken en gedurende seconde of 4-05 ingedrukt te houden dan reset de router zich dat wiol zeggen hij gat terug naar de fabrieksinstellingen...... heb je gewone pcs is er niks an de hand heb je echter laptop die beveiligd waren dan moet je mac adres en zo ingeven enz.....
wie heeft de beveiliging dan voor je gemaakt als je het zelf niet vraag ik terug ........ die kan dat dan wel weer doen of voordoen lijkt me ......... een leek krijgt er grijze haren van weet ik .... lol

oja in loggen op je router doe je natuurlijk in je browser.... bij de meesten is dat internet explorer....... doodgewoon het ipnummer ingeven en geen www of http of zoiets ervoor enter en hoppa je zou de bios van je router moeten te zien krijgen ..........

Je kan ook gewoon ff binnen je eigen windows kijken wat de sleutel is;)

Welke windows heb je op je pc? Ik weet nog wel een tooltje om het wachtwoord te laten zien, maar het kan dus ook gewoon via windows. Want in windows 7 (vista denk ik ook zo) kan je gaan naar het netwerk pictogram in de taakbalk rechtsonderaan. Klik op het wifi icoontje, en dan rechtermuisknop op het netwerk waar je mee verbonden bent (en dus mee wilt verbinden met je printer). Kies dan voor eigenschappen en klik dan op het tabblad "Beveiliging" (bij mij stond hij daar zelf al op). Vervolgens vink je het vakje: Tekens weergeven aan, en dan zie je de sleutel ;). Kan zijn dat je met vista eerst op doorgaan moet klikken want je hebt administrator rechten nodig:thumb:;)!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan