wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

112fan

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2010
Ik heb een Acer travelmate 6460. Ik installeerde Windows 7 erop en ook fingerprint gedoe. Ik starte vandaag na het verwijderen van de fingerprint software de pc opnieuw op. Ik heb hem verwijdert omdat je voor dat je hdd windows ging laden je vinger over dat ding moest halen. Ik kreeg opeens een zwart scherm met een blauw vak: ik moet een wachtwoord invullen dus ik naar de bios en userpassword veranderd in niks door in de 2 vakjes voor nieuwe wachtwoord enter te doen. Dus ik weer opnieuw opstarten na het veranderen en toen kreeg ik weer het scherm voor wachtwoord invullen. Heeft dus niks geholpen. Ik kon ook niet meer in de bios komen, vroeg ook om wachtwoord. Hoe kan ik dit oplossen zonder dat windows 7 er last van heeft en ik de laptop niet naar de knoppen help?

heb je het al is geprobeerd met een nieuwe installatie van windows 7

Ik kan niet eens booten van iets en dat menu kan ik ook niet openen door dat user password

De eerste is van toepassing bij mij. Maar ik weet niet waar hij zit en wat ik dan moet openmaken in laptop.

laat die site maar zitten is geen goede site

1. Laptop open maken
2. Bios jumper eruit halen (indien niet aanwezig batterij eruit halen)
3. Pc opstarten en uit doen.
4. Bios jumper plaatsen (indien niet aanwezig batterij plaatsen)
5. Laptop dicht maken.
6. Laptop opstarten.

Laatst bewerkt:
Laptop start niet meer op na openmaken

Ik heb gisteren de laptop opengemaakt omdat ik het bios wachtwoord vergeten ben. Dus ik de batterij van de bios 2 uur losgekoppelt en toen weer de hele laptop in elkaar gezet maar hij start niet op. De batterij van de laptop zelf heb ik wel een week lang uit de laptop gehad. Als ik de oplader er in doe gaat het lampje wel branden dat hij aan het opladen is (ik heb de accu er wel inzitten tijdens het opladen) en ik heb alles in de laptop als het goed is goed aangesloten. Wat kan het zijn, het is een Acer Travelmate 6460WLMI

bios batterij hoef je maximaal maar 1 min los te hebben

het is moeilijk te zeggen wat jou probleem nou is omdat we niet kunnen weten waar je aan hebt gezeten

ik wil alleen even zeggen dat diegene die jou de tip heeft gegeven om het zo te doen zei dat het zonder risico,s was

nou ik merk het !!

kijk alles nog is even rustig na en duw de kabeltjes aan van waar je geweest bent met openmaken

voor de rest weet ik ook even geen oplossing

Laatst bewerkt:
en nu heeft hij een probleem dat ze computer niet meer opstart !!

snel toch en zonder schade ??

maar goed weet dat het normaal wel moet werken wat jij zegt

maar niet iedereen kan dat zomaar doen zonder risico,s

Laatst bewerkt:
Dan is er toch meer aan de hand.
Een biosbatterij heeft immers NOOIT het eeuwige leven en zal altijd een keer of meerdere keren vervangen moeten worden.

Wat kan er wellicht aan de hand zijn?
Zit deze er wel juist in?Je zal de eerst niet zijn die deze op zijn kop er in zet.

Zit je geheugen er goed in?

Laatst bewerkt:
hier een link naar ze andere post dan heb je wat meer info

Mod-edit:beide topics samengevoegd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Topics maar even samengevoegd.Aangezien het om probleem en gevolgen ervan zijn.

Hallo

Indien de harddisk momenteel in de laptop zit , verwijder die.

Zo kun je deze niet corrupt/defekt maken tijdens het manipuleren v/d laptop

De batterijpack ook verwijderen.

Werk dus enkel met de netvoeding (zo kun je ook snel de laptop volledig spanningsloos maken)

Start de laptop wel op ???

Ventilator die draait ??? heb je errorbeeps??

Ik weet zelfs niet of de ganse voorhistorie enig nut heeft gehad.

Voor hetzelfde geld , bewaart deze laptop het paswoord gencrypteerd in een b.i.o.s r.o.m.

Peter

Laatst bewerkt:
bios batterij hoef je maximaal maar 1 min los te hebben

het is moeilijk te zeggen wat jou probleem nou is omdat we niet kunnen weten waar je aan hebt gezeten

ik wil alleen even zeggen dat diegene die jou de tip heeft gegeven om het zo te doen zei dat het zonder risico,s was

nou ik merk het !!

kijk alles nog is even rustig na en duw de kabeltjes aan van waar je geweest bent met openmaken

voor de rest weet ik ook even geen oplossing

en nu heeft hij een probleem dat ze computer niet meer opstart !!

snel toch en zonder schade ??

maar goed weet dat het normaal wel moet werken wat jij zegt

maar niet iedereen kan dat zomaar doen zonder risico,s

Toch is dat de enige methode die geen schade aan kan richten.
Den BIOS zit op de CMOS chip opgeslagen en niet op een B.I.O.S rom.
Als je de instructies niet goed opvolgt of een foutje maakt dan kan het zijn dat het verkeerd afloopt.
Ik denk dat Zoefff het juiste antwoord heeft en dus ff het batterijtje omdraaien.
De hard-disk heeft niks met de BIOS te maken. De gegevens zitten immers opgeslagen op de CMOS chip en niet op een harde-schijf. De harde-schijf kun je dus gewoon laten zitten. De CMOS chip resetten kan alleen door, of de batterij te verwijderen en terug te plaatsen of een jumper te verplaatsen/ eruit doen en weer terugplaatsen.
Als het wachtwoord dus op de cmos zit opgeslagen zoals gebruikelijk dan wordt het weer hersteld als je de cmos gerest hebt.

Aan de bios batterij zat een stekkertje die heb ik 2 uur los gehad en verder niks los gehad van de batterij. En het was trouwens het enige ding dat het meest op een batterij leek en een snoertje had en er stond + en - op. Hij zat in een soort hoesje met een blauwe rand.

BIOS = Basic Input Output System
ROM = Read only memory
Vaak gebruikt bij CD-rom en DVD-rom
RAM = Random Acces Memory
Wordt vaak gebruikt bij werkgeheugen: DDR-RAM (double data rate random acces memory) DDR2-RAM(sneller dan DDR-RAM) en DDR3-RAM (nog sneller)
De aanpassingen van het BIOS worden opgeslagen op de CMOS en is dus RAM.
Vaak wordt de cmos gevoed door een batterijtje.
Wanneer RAM zijn spanning verliest zijn de gegevens kwijt. (de aanpassingen in het bios)
Als je een nieuwe firmware update wilt doen van een BIOS moet je gaan flashen waardoor een ROM dus aangepast kan worden. (daar mogen geen fouten bij gemaakt worden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan