wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je ook nog nagekeken of het nog steeds goed zit?
Misschien dat bij het dichtmaken het kabeltje misschien verkeerd is gaan zitten.

Stekkertje zit er goed in hoor. Wat kan het dan zijn, de "schroeven" om bijv. een d-sub kabel aan te sluiten gingen er tijdens het indraaien een beetje scheef naar binnen toe. Zou dat het kunnen zijn?

Daar zou ik niet vanuit gaan. Omdat het zo vaak gebeurd bij pc's zijn die aansluitingen niet zo kwetsbaar wel kan het zijn dat de poort niet "hot swappable" zijn en dat je eerst de laptop/pc uit moet zetten om het apparaat erop aan te sluiten. Zoals bij ps/2 toetsenborden en muizen. USB is natuurlijk wel allemaal hot swappable.
Gebruik je een extern scherm??
Misschien dat je per ongeluk het stekkertje verkeerd om hebt zitten.
Heb je misschien wel de cd van Hiren's gebruikt? Het kan namelijk zijn dat de cd het rom gedeelte heeft proberen te veranderen.

Niet per ongeluk de UniFlash 1.40 van de hiren's boot cd geprobeerd?
Dat zou niet echt prettig zijn. Ik weet wel dat als het bij een Intel fout gaat dat die het automatisch terugzet of dat die speciale fout tollerantie methodes heeft maar van Acer weet ik dat niet. Het zou kunnen dat je een firmware upgrade moet doen bij de BIOS.

Ik heb geen extern scherm, geen gebruik gemaakt van de hirens boot cd en ik kan niet eens opstarten.

Misschien de accu of even opladen van de accu? (niet batterij maar accu)

Misschien dat de accu niet opgeladen is of leeg is als je de laptop probeert te starten.
Als de laptop niet opstart ligt het in ieder geval niet aan de batterij want dan zou de laptop een foutmelding geven.
Hoor je piepjes wanneer je de laptop probeert op te starten?
Je hebt toch niet al1 de oplaadkabel eruit gehaald maar toch wel echt het kabeltje wat aan dat batterijtje zat?
Wat voor d-sub kabel heb je op de laptop eigenlijk aangesloten?

Bedoel je een molex of een 4 pins 12V aansluiting? hebben die dan schroefjes?
Ik zou goed controleren of je die goed hebt aangesloten want die kan er maar op 1 manier in.

Dat kabeltje op de foto is de kabel van de bios batterij die ik losgehaald heb (heb dit plaatje van internet en bios batterij weggeknipt uit deze omdat het om het kabeltje gaat)

Weet je cker dat dit kabeltje van de BIOS batterij komt?
Het is een nogal dik kabeltje voor zo'n lage stroom.
Als het opstarten van de laptop eerst wel ging en nu niet dan moet er wel wat verkeerd gegaan zijn.
Alleen door een kabeltje los te maken en er weer in te doen hoort een laptop niet stuk van te gaan.
Controleer nog een keer of alles er goed in zit en of je de accu goed hebt zitten en alles opgeladen is.
Vanaf hier kunnen we moeilijk zien wat er fout gegaan is tijdens het open maken van de laptop.
Misschien dat je een foto kan maken of een kort filmpje kan laten zien wat je gedaan hebt en hoe de situatie nu is.

Hier een filmpje:
[video=youtube;EfAquOItDkU]http://www.youtube.com/watch?v=EfAquOItDkU[/video]
Het lampje van opladen van accu brandt wel maar hij start niet op als ik op de knop druk

Laatst bewerkt door een moderator:
@ ar1990nold

zou het misschien zo kunnen zijn dat ze bios batterij kapot is gegaan en daarom niet meer start ?

of heb je alleen het kabeltje losgemaakt 112fan ?

ik zou inderdaad toch is alles nalopen wat je uit elkaar hebt gehaald

maar het is wel raar je hoort ook geen fans draaien als ie start neem ik aan, je hard disk indicator licht ook niet op zo te zien ?

kijk toch nog even goed of je alles goed aangesloten hebt en druk de stekkertje aan desnoods even los en weer opnieuw erop zetten

Laatst bewerkt:
Ik heb alleen het kabeltje los gehaald en ik ga maar weer openmaken en ik heb het kabeltje al via een kiertje aangeduwd maar dat hielp niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan