Wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

loop

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2010
Berichten
141
Beste forum leden, ik weet niet of ik hier goed zit, naar wie heeft er een bevredigend antwoordt voor mij.
Mijn vraag is deze, als ik een site bezoek waar ik via een wachtwoord inlog is het dan nodig nodig om bij het verlaten van de site, uit te loggen. Als je namelijk voor iedere site die je bezoekt een ww hebt van 16 of 32 karakters is het een heel getik om in te loggen en geen fouten te maken. Ik ben de enige gebruiker van de PC.
 
Dan is het niet nodig lijkt mij. Ik heb er in ieder geval nog nooit problemen mee gehad
 
Hoi,

Het is uiteraard veiliger om uit te loggen. Maar als je zeker weet dat niemand van buitenaf op je pc kan, hoef je dus niet per se uit te loggen.
Het ligt natuurlijk aan de instellingen van je browser of deze het wachtwoord ook opslaat bij een volgende keer (als er dus ook een auto-uitlog op de site zit).

Met vriendelijke groeten,

d0mzy
 
Laatst bewerkt:
Hoi d0mzy,
Bedoel je met: Maar als je zeker weet dat niemand van buitenaf op je pc kan. , dat een ander persoon achter mijn toetsenbord kan gaan zitten of bedoel je dat men van buitenaf kan inbreken op de pc.
 
Hoi,

Daar denk ik inderdaad mee mensen die achter je toetsenbord kruipen.
De kans is klein dat iemand van buitenaf iets met je pc doet.

Groetjes,
 
Je wachtwoord kan op 2 manier opgeslagen worden:
- in een cookie: Hierbij wordt hij opgeslagen in een bestand voor een bepaalde tijd en kun je de volgende keer automatisch inloggen.
- in een sessie. Hierbij wordt hij in het geheugen opgeslagen, normaal gesproken is dit maximaal 15 minuten(afhankelijk van de configuratie van de server) en zodra je de browser volledig afsluit, wordt alles uit het geheugen gewist.

Uiteraard staat je gebruikersnaam en wachtwoord in een database. Dat is het gevaarlijkste. Hackers willen de database kraken en gaan er dan vandoor met de gegevens.

Als personen jouw gegevens echt willen, komen ze daar wel bij en kun je er niets tegen doen. Maar dat lukt niet zomaar een normaal persoon.
 
d0mzy heel hartelijk bedankt voor het antwoord.

loop
 
@Woutertjuh88 - Mooi gezegd, dit ben ik met je eens. En dit lukt echt niet veel mensen! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan