Wachtwoorden in windows opschonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tsarevitsj

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2005
Berichten
71
Hoi, ik heb in de loop der tijd wel eens een verkeerd wachtwoord ingetypt voor toegang tot een site, forum oid en dan per ongeluk op de opslaan mogelijkheid geklikt van Windows.:eek:
Nu wil ik die waslijst aan wachtwoorden wel eens opschonen. Hoe kan ik dit het beste doen, ik gebruik WindowsXP Home, ben administrator en gebruik IE 6.

Bvd groetjes Tsarevitsj
 
In IE/Extra/Internet-opties, tabblad Inhoud, klik op AutoAanvullen en aldaar kijken wat van toepassing is.
 
gezina zei:
In IE/Extra/Internet-opties, tabblad Inhoud, klik op AutoAanvullen en aldaar kijken wat van toepassing is.
Hoi Gezina, deze mogelijkheid was mij bekend. Echter, ik kan dan alleen maar alle wachtwoorden verwijderen en niet selectief.
Maar bedankt voor je (snelle) reactie.

Tsarevitsj
 
@ Gezina; helaas, dit is een proggie om ww te beheren, niet om te bewerken.

@Arthur; het tooltje geDL maar wil bij mij niet opstarten, krijg een foutmelding van Windows.
 
Wat voor foutmelding krijg je dan? Bij mij onder XP Pro heeft het nooit een probleem gegeven.
 
Het is me nu eindelijk gelukt om het uit te pakken maar ik krijg het niet opgestart, zie ook geen uitvooerbaar bestand?:confused:
 
Heb je geen bestandje pspv.exe? Je hoeft het niet te installeren, alleen op dit bestand dubbelklikken en je krijgt een lijst met wachtwoorden als het goed is.
 
Sommige virusscanners en andere beveiligingssoftware schijnen het tooltje als gevaarlijk te zien, bedenk ik me nu. Misschien is het door je virusscanner in quarantaine gezet? Maak je geen zorgen: er is niets mis mee, maar het wordt soms als gevaarlijk gezien omdat kwaadwillenden het zouden kunnen gebruiken om andermans wachtwoorden te achterhalen.
 
Nee helaas, als ik Safepeer_2.5.1.jar uitpak krijg ik een paar bestanden en 2 dirs maar geen exe ?
Ik ga nog eens even naar de site terug om het opnieuw te DLen, misschien iets mis gegaan.

Edit; kreeg idd een melding van mijn virusproggie. Ik zal het opnieuw DLen zonder antivirus, bedankt voor de tip

Edit: Ik krijg het pspv.exe bestandje maar niet uitgepakt, niet met windows en niet met WinRar. Ik zie het wel maar het enige wat wordt uitgepakt is een html bestandje, een hulp bestand. Virusscanner uitgeschakeld, Windows Defender uitgeschakeld, snap er niets van. Nog een tip misschien?

Edit: kreeg net een andere tip, ga naar een inlogveld, typ een letter, de cursor springt in de lijst naar een naam of code, die wordt dan grijs en toets dan op delete. Windows zegt dan dat er een ww aan is gekoppelt, toch verwijderen, ja en hoppa, weg met alle overbodige ww.
Arthur, toch bedankt voor je tijd en moeite en misschien heb je hier nog wat aan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan