Wachtwoorden laten verlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Berichten
1.151
Ik zou graag voor 800 gebruikers hun wachtwoorden willen laten verlopen. Is er een mogelijkheid om dit automatisch te doen? De instelling nu is "Password never expires".
 
Even nog iets meer info.
Het is een Windows 2000 server omgeving met active directory.
 
Als je wil dat de wachtwoorden verlopen.... dan zal je "password never expires" uit moeten vinken.... bij elke gebruiker

Als je wilt dat alle gebruikers hun wachtwoord veranderen.... dan kan je de optie "change password on next logon" aanvinken....
 
Dat moet toch geautomatiseerd kunnen worden? Beetje veel werk om dit voor ruim 800 users te doen.
 
Dat kan middels een policy. Let er wel goed op waar je die aan hangt! Aan een domein, een OU, dat zijn zaken die ik van hier niet kan inschatten.

Definieer een group policy met gpedit.msc met de gewenste settings en hang die aan het betreffende object (domein of OU).
 
Laatst bewerkt:
Maar het betreft wel een éénmalige actie, volgens mij lukt dat dan niet met een policy. Als ik dat ga doen moeten de gebruikers iedere dag verplicht hun wachtwoord wijzigen.
Hier riep iemand dat het ook met een vb-script kan. Ik ben alleen niet zo gecharmeerd van scripten. Ik zal toch jouw voorstel eens testen.
 
Een policy wijzigt een registerinstelling op de clients. Als jij instelt dat het wachtwoord elke 42 dagen gewijzigd moet worden, blijft die instelling behouden.

Maar ik dacht je de wachtwoorden wilde laten verlopen na een bepaalde tijd? dan moet je die tijd in de policy ook aangeven waardoor ze gedwongen worden om dat wachtwoord te wijzigen.

Als je wilt dat ze hun wachtwoord eenmalig wijzigen, kan je een reverse policy toepassen waardoor ze het niet meer hoeven te wijzigen.
 
Via een policy gaat dit niet werken. Het vinkje blijft dan staan op "user must change password next logon". Het wordt dan toch een VB-script.
Ik zal de beheerder van dit forum vragen deze vraag te verplaatsen.
 
Ok, zo had ik het nog niet gezien. Ik ga ermee aan de slag, laat je nog weten of het gelukt is. Bedankt alvast voor je tip.
 
Is gelukt, werkt perfect, bedankt voor de reacties. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan