wachtwoorden verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
hallo, ik werk met windows 10 ne gebruik Firefox; als ik naar gmail ga om de mail te lezen, moet ik nu bij iedere account het wachtwoord nieuw invullen, voorheen was dat niet,
dus ik selecteerde de account en er stond meteen het wachtwoord in het vakje, ik klikte dan op volgende en gmail werd geladen en kon dus de mail lezen. maar nu zijn dus ineens alle wachtwoorden in het vakje van mijn gamil accounts verdwenen, moet ze nu iedere keer als ik inlog nieuw invullen. Ook bij andere sites bv als ik moet inloggen bij creditcard online moet ik gebruikersnaam en wachtwoord invullen. zo ook bij mijn account bij bol.com. Hoe kan dat en hoe is dat op te lossen, zodat de ww's onthouden worden.
 
was typfoutje.moest zijn en
dus windows 10 en gebruik firefox
 
ik heb gedaan zoals vermeld staat bij de opties, hier was het vinkje weg bij vragen voor opslaan enz, dit dus weer aangevinkt, daarna naar gmail account gegaan en het wachtwoord was ingevuld, maar als ik dan uitlog en ook de firefox/opties tabblad sluit, daarna weer naar gmail ga, is het wachtwoord weer verdwenen, dus moet het weer opnieuw invullen; kijk ik daarna ook weer bij de opties in firefox, dan ik het vinkje weer weg, dit blijft dus niet aangevinkt, hoezo ?
ffox1.JPG
 
Dag, Geeft u wel toestemming voor cookies, bij: Toestemming beheren?
 
waar vind ik dat beherem cookies in firefox opties ? zie afbeelding
cookies.JPG

ik heb nooit eerder dit probleem gehad...............als ik het vinkje plaats en firefox sluit en daarna weer open is het vinkje weg, zie afbeelding pijl
opties1.JPG

dit is dus wat ik bedoel:
ww.JPG
 
Laatst bewerkt:
De optie Cookies accepteren had het moeten het zijn, ik heb even gekeken hoe het zat maar deze komt bij u niet voor, daarnaast komt u ook bij meerdere opties in het venster Uitzonderingen. De vraag van mij is nu: staat er bovenin de pagina's met instellingen "Uw browser wordt door uw organisatie beheerd."?
 
ik zie niet staan: Uw browser wordt door uw organisatie beheerd
de browser is firefox 70.0.1 (64bits)
als het vinkje is geplaatst bij Aanmelding en wachtwoorden, dit tabblad open laat staan en dan ga (via een nieuw tabblad) naar Gmail om in te loggen met mijn account, dan staat het wachtwoord er wel, zie
gm.JPG
maar als ik het tabblad aanmeldinmijn g en wachtwoorden sluit en dan ga naar Gmail om in te loggen met mijn account, dan staat het wachtwoord er niet meer, het vakje waar het wachtwoord moet staan is dan leeg; zie vorige pritscreens in berichten;ik begrijp het niet meer.
 
Draait u een programma om overbodige bestanden te verwijderen zoals CCleaner?
 
ik heb een paar dagen geleden wel adwcleaner_7.4.2.exe gedraaid.
vreemd is dat de wachtwoorden bij bv helpmij.nl, mijn ziggo en faceboek wel zijn blijven staan, kan hier dus gewoon openen zonder inloggen
 
ik zie geen paars masker symbool staan, zie
balk.JPG
en die helptekst doorgenomen, alles gecontroleerd, staat zoals het hoort n.m.m.
als ik Firefox sluit en daarna weer open is alleen het vinkje weg bij:vragen voor opslaan enz
ff4.JPG
 
Ja en Aanmeldingen en wachtwoorden invullen is grijs, dus niet van toepassing. Rechts naast de knoppen staan twee haakjes (>>) want ze passen er niet allemaal op, daarmee denk ik toch dat u het symbooltje ziet van de privénavigatie modus.

Anders moet u nagaan welke gebruiker u bent en vervolgens rechts klikken op het pictogram van Firefox wat u altijd aanklikt en daar op het tabblad Machtigingen alle selectie vakjes afvinken. U moet uzelf dan in ieder geval alle rechten toewijzen. Hier zou het selectie vakje voor wijzigen wel eens leeg kunnen blijken te zijn.
 
Heb je al eens nagedacht om een hoofdwachtwoord in te stellen voor je Firefox Lockwise?
 
Laatst bewerkt:
ik zou niet weten waar ik dat moet doen, ik heb een account in Firefox

Ik heb inmiddels Firefox verwijderd en opnieuw geistalleerd, nu blijven de wachtwoorden van de gmail accounts bewaard, dus probleem opgelost !
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je status op "opgelost" gezet.

Een hoofdwachtwoord instellen staat gewoon onder Extra/Opties/Privacy & Beveiliging in je browser.
Daar kun je alle wachtwoorden terugvinden incl. de sites waar je er een hebt.
Het is ietsjes veranderd na de update maar het werkt perfect.
Bij starten v.d. browser wordt jouw hoofd w.w. gevraagd en dan gaat alles automatisch.
Succes er mee. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan