wachtwoorden zinloos??

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapaljera

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Berichten
123
hey,
ik heb een vraagje, ik heb een computer met vista, en meerdere accounts. met wachtwoorden. maar als ik bij de ene account ben kan ik ALLES dat in de documenten van een andere account (met wachtwoord) gewoon openen. terwijl dat bij XP niet kon...dacht ik.
in ieder geval, hoe krijg ik het voor elkaar dat een wachtwoord ook echt zin heeft? dat het zonder het wachtwoord te weten niet mogelijk is andermans accounts 'binnen te komen' ?

alvast bedankt :thumb:
 
Ik weet niet of dit in vista eender werkt, maar in xp ging dat als volgt:

In veilige modus opstarten en dan inloggen als administrator.
Naar de betreffende map of partitie gaan, (windows verkenner) rechter klik, eigenschappen, beveiliging.
En dan voor iedere gebruiker of iedere groep gebruikers de rechten instellen die je weilt.
Let wel, dat ej tenminste 1 admin volledige toegang geeft.
Dit herhalen voor alle partities of mappen waar je dat wilt.
Sub-mappen (onder een map) gaan automatisch mee.

Dus met een voorbeeld: als je D:\Documenten\Pietje beveiligd (saartje mag niet lezen / schrijven / wijzigen etc.) dan is de map D:\Documenten\pietje\foto's eveneens beveiligd.
De map D:\Spellen\Pietje moet je apart instellen.
Etc.
 
wachtwoorden zinloos

Wat zijn de gegevens van de accounts. (Ik bedoel hoe zijn ze geconfigureerd) Bij mij lukt dit nl niet om in iemand anders zijn files te kijken. Ik ben admin en mijn kleinzoon gelimiteerd gebruiker, maar ik kan dus mooi niet in zijn files kijken. Dit kan alleen als ik als echte admin inlog
 
Laatst bewerkt:
Met FAT32 kun je dit volgens mij wel vergeten! Moet NTFS hebben... toch...?!
 
wachtwoorden zinloos

Weet ik eigenlijk niet, mzal ik opzoeken. Maar mijn vraag was hoe heb je de accounts geconfigureerd?
 
nou ik heb twee ´standaardgebruikers´ en een ´administrator´ , maar een van de standaardaccounts was eerst admin, ik heb het veranderd (kweet niet of dat een probleem is), en nu kan ik tussen die twee accounts alles zien van de andere zeg maar, ook al heb ik bij allebei een wachtwoord.
verder veranderen de namen van de 'gebruikers' bij 'documenten' niet, terwijl ik die namen van de gebruikers (accounts) wel veranderd heb.
 
wachtwoorden zinloos

Hier kom ik zo niet uit. Ik moet dit uitproberen. De gewijzigde namen krijgen in ieder geval een nieuwe directory denk ik.
 
En mijn optie? Al geprobeerd?
 
nou ik snap eiglijk niet heel veel ervan, ik heb niet erg veel ´verstand´ van computers...dus het gaat een beetje snel :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan