Wachtwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jverstraten

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2009
Hoe kan ik alle beveiliging wachtwoorden uitschakelen, ik wordt er gek van. Nu vraag hij weer om een netwerk wachtwoord (wat ik nooit in gesteld heb) Dan ben ik weer niet gemachtigd, dan klopt mijn referentie weer niet. Dan moet ik het weer aan een netwerkbeheerder vragen (verdorie dat ben ik toch zelf) en zo kunnen we nog even doorgaan, om er moedeloos van te worden.
Ik heb hier een netwerkje met 2 pc en een laptop, die onderling totaal niet beveiligd hoeven te zijn.
Op alle 3 is windows 7 ultimate geïnstalleerd.
Ik wil gewoon onderling contact maken naar de c schijf en of bestanden, en extern bureaublad, zonder gezeur met invoeren van wachtwoorden.

Ik hoop dat iemand mij het verlossende antwoord kan geven.
Kom a.u.b. niet met verhalen over de thuisgroep.

Doe eerst maar eens een schermafdruk van Netwerkcentrum van de 2 pc's en laptop (even maximaal groot gemaakt).
Verder, alvast: Voor Extern Bureaublad is vereist dat het account waar je op inlogt een wachtwoord heeft.

Tijs.

Hallo Tijs,
Kom zojuist thuis en zie dat je gereageerd heb op mijn vraag, alvast bedankt voor de snelle reactie.
Ik zal je morgen het gevraagde sturen, en hoop dat je me verder kan helpen.
Johan.

Hallo Tijs,
Hierbij de schermafdrukken van de PC's en laptopPrintScn boven.jpgPrintScn johan.jpgPrintScrn laptop.jpg

Lukt dit zo ??

gr
Johan

Ok, alle pc's hebben hun aanmelding bevestigd als "Thuisnetwerk", dus de firewall-instellingen zijn al 'ruim' ingesteld qua bestandsdeling etc.

Klik op alle computers op "Geavanceerde instellingen voor delen" en zet daar de volgende instellingen:
"Netwerkdetectie inschakelen"
"Bestands- en printerdeling inschakelen"
Openbare mappen delen inschakelen
"Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen"

Andere tips heb ik zo snel niet.

Tijs.

Hoi Tijs, bedankt voor je tips, maar die instellingen had ik al zo staan, dus daarmee is het probleem met wachtwoorden niet opgelost.

vr gr
Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan