wachtwoordscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

T.J.Coenraads

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2001
Hallo,

Tijdens het installeren van win 2000 prof. op mijn werk moet ik uiteidelijk een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Dat wachtwoord moet ik daarna tijdens het opstarten steeds intypen voordat de pc verder opstart.
Nu wil ik thuis ook win 2000 installeren maar dat opstartscherm voorgebruikersnaam en wachtwoord is voor mij niet nodig. Hoe voorkom ik dat tijdens de installatie??

Teun

Tijdens het installeren krijg je de melding dat je een gebruiker aan moet maken en als het goed is ook de vraag of dat dat de enige gebruiker is die van dat systeem gebruik maakt.

Geef daar als antwoord Ja op en je zou het inlogscherm niet moeten krijgen

Voor de duidelijkheid: je moet in win2000 inloggen. Altijd. Of je nu op een netwerk inlogt of lokaal, je zal altijd moeten inloggen.

Wel kan je gewoon een enter als wachtwoord gebruiken, waardoor je geen wachtwoord hoeft in te toetsen en met een druk op de knop verder kan. Let er wel op dat er geen policies in de weg zitten die dit verhinderen.

Je kan ook dat ctrl-alt-del uitschakelen voordat je moet inloggen. Dat kan je aanpassen in de security options in local security policy onder administrative tools.

Voor de duidelijkheid. Je kan er ook voor kiezen om zonder ww en dus zonder inlogscherm in te loggen!

Heb het al diverse keren gedaan en het werkt. Enige nadeel is dat er maar 1 gebruiker op de pc aangemaakt kan worden. Zodra je er meerdere hebt krijg je wel het inlogscherm

????? Hoe heb je dat gedaan? Je moet in win2000 toch altijd inloggen, hetzij lokaal of op het netwerk? Dus krijg je toch altijd dat aanmeldscherm?

Das toch simpel ;-)

Configuratiescherm ------- gebruikers en dan het vinkje weg vinken

Groet
Harmen

Geplaatst door hangmat
????? Hoe heb je dat gedaan? Je moet in win2000 toch altijd inloggen, hetzij lokaal of op het netwerk? Dus krijg je toch altijd dat aanmeldscherm?

Tijdens het installeren. Ik geef dan altijd aan dat er een administrator account gemaakt dient te worden. Daarna krijg ik de vraag of dit het enige account wordt wat ingelogt gaat worden of dat er om een inlogscherm gevraagd moet worden

Geplaatst door harmen__666
Das toch simpel ;-)

Configuratiescherm ------- gebruikers en dan het vinkje weg vinken

Groet
Harmen

Configuratiescherm? In win2000 maak je gebruikers aan of in de lokale database met local users and computers in administrative tools, of op domeinniveau met active directory users and computers. In elk geval niet in het configuratiescherm met gebruikers. Maar ik denk dat je mischien in de war bent met win98.

Het is lang geleden dat ik een "kale" installatie heb gedaan, meestal werk ik met unattended installaties of met images. Vandaar dat ik me niet kan herinneren dat ik de optie had om te kiezen voor de methode die Mario hier omschreef.

En in configuratiescherm / gebruikers kun je ook gebruikers aanmaken en die daar in een groep plaatsen. Je krijgt ze dan niet te zien in lokale gebruikers maar klik eens op lokale groepen en dan de groep waar je de gebruiker in hebt gezet en zie daar daar staat de zojuist aangemaakte gebruiker

Als jij het zegt hangmat...............

In windows lopen er meer wegen naar rome....om het zo maar uit tedrukken

Groet,
Harmen

Vertel mij wat! :) Ik ben het alleen nog helemaal niet tegengekomen en heb er ook nooit iemand van mijn collega's over horen kletsen. Nou ja, weer wat geleerd. Morgen maar eens op zoek naar dat icoon gebruikers in het config scherm.

Config.scherm>User accounts:

show.php

Dit geld dan voor de ingelogte gebruiker. Of je nu wel of geen wachtwoord eerder hebt opgegeven, maakt hier niet uit. Je wordt nu automatisch aangemeld.

Ik kan geen user accounts vinden in mijn coniguratiescherm! :(

Hoe kan dit? We hebben het toch over windows 2000?

Bijlagen

mm das wel erg wazig hoor en ja we hebben het over 2000...........

Ik ben er achter hoe het zit. De gebruikers optie in het configuratiescherm heb je, als je je bestandsysteem hebt geformatteerd als fat32. Dan nog kan je local users and groups gebruiken, maar bij toepassing van ntfs vervalt de optie van gebruikers in het configuratiescherm. Ik heb op de pc van mijn vriendin win2000 geinstalleerd met fat32 en dan kom je inderdaad het verhaal tegen dat Mario hierboven vermeldt.

Ook in NTFS krijg je de mogelijkheid om via configscherm/gebruikers aan te maken.

Op mijn werk installeer ik direct naar NTFS en via configscherm/gebruikers maak ik de gebruiker lid van de administrators

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan