wachwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeannetta11

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2010
Berichten
21
ik heb een toshiba laptop met windows 8.1
maar mijn vraag is als ik mijn laptop opstart en naar een startpagina ga (b.v quilten startpagina)
moet ik me iedere dag opnieuw aanmelden
ook bij mijn internetbankieren ik moet me elke dag overal weer opnieuw aanmelden
weet iemand hoe ik dit kan veranderen zodat ik enkelt mijn wachtwoord maar hoef in te tikken

hartelijk dank jeannetta
 
Laatst bewerkt:
er zijn hier verschillende mogelijkheden.

a. je drukt op opslaan in de werkbalk nadat je ergens hebt ingelogd. (chrome en firefox ondersteuning dit in ieder geval)
b. je gebruikt een password manager, hier dien je wel eenmalig een hoofdwachtwoord in te voeren en daarna kun je automatisch inloggen (voorbeeld: roboform)

verder kan ik je sterk afraden iets dergelijks te doen met je internetbankieren. Het is niet de bedoeling als je laptop wordt gestolen dat ze ook nog eens je bankrekening kunnen plunderen.

suc6
 
hallo suc6
dank voor je reactie
dat opslaan doe ik elke keer als ik me weer heb aangemeld maar de volgende keer moet ik mijn gebruikers naam weer invullen

gr jeannetta
 
Ik neem aan dat in win 8.1 ook een configuratiescherm zit.
Zoek daar naar gebruikersaccounts en bekijk alle mogelijkheden.
Overigens...banken willen dit jaar overgaan tot strengere voorwaarden bij internetbankieren...
een van die voorwaarden is een gebruikersaccount... ( een andere bv is dat je moet kunnen aantonen dat je virus/spywarescanners up to date zijn)
Dit voor het geval je pc gehackt wordt en je bankrekening geplunderd.....voldoe je niet aan die voorwaarden dan kun je fluiten naar een vergoeding van de geleden schade.
Ik ben het daar maar ten dele mee eens: je pc moet veilig zijn maar het is de bank die een product aanbiedt en zij moeten zorgen voor
veilige transacties.
 
dat opslaan doe ik elke keer als ik me weer heb aangemeld maar de volgende keer moet ik mijn gebruikers naam weer invullen
gr jeannetta

Waarschijnlijk is in je browser onder extra> instellingen ingesteld dat alles (inclusief je formulier- en wachtwoordenhistorie) moet worden gewist bij afsluiten v.d. browser.
Geef even aan welke internetbrowser dat je hebt, dan kan ik je vraag verplaatsen naar de browsersectie of je alsnog een bevredigend antwoord geven.
 
Laatst bewerkt:
wachtwoorden

dank voor de reactie,s

Ik denk dat ik deze browster gebruik (internet explorer)

Ik snap hier niet zoveel van sorry normaal hielp mijn kleinzoon mij maar hij is gaan studeren in een andere plaats dus kan hij mij niet meer zo vaak helpen

Gr Jeannetta
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan