wadhost.exe werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuknl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Hallo beste lezers,

Gek:
Na mijn pc in slaapstand zetten en ongeveer er 20 toto 30 minuten géén gebruik gemaakt van te hebben en daan weer aan doen krijg ik een schermpje:

wAdhost.exe (of wUdhost kan ook...)werkt niet meer. Er word gezocht naar een oplossing voor dit probleem.

En als ik dan kijk bij Uitvoeren (windows toets+r) en daar intyp: taskmgr (taakbeheer), dan staat daar het proces wUdhost WEL tussen maar wAdhost NIET. Ik doe de U van wudhost en de A van wadhost ff in Caps-lock zodat je ff het verschil duidelijk ziet.
Maar verder daarna geen problemen, maar weet iemand wat het is?
Specs:
Windows 7 Ultimate (64-bit)
Wat wil je nog meer weten? Reageer anders maar!

gr.

Ik heb reden te geloven dat er een backdoor op je pc staat, aldus dit plaatje:

2rcafqu.png

En dit plaatje zegt dat het waarschijnlijk een backdoor is.

16idr2t.png

Je kan het hier lezen: *Klik!*

Misschien een slecht geprogrammeerd virus die niet zo compatibel is op Windows 7 (64bit)?

Ik kan je aanraden om even met SuperAntiSpyware en MalwareBytes Anti Malware te scannen. Daarna erover gaan met CCleaner is ook wel verstandig.

Succes :)

ok! handig ik heb beide in mijn mapje tools! staan!

je hebt helemaal gelijk, na 1minuut scannen al 6objecten gevonden waarvan 3 backdoor.spy en 3 trojan.dropper

hé wat gek, ik mbam geïnstalleerd scan gedraaid (snel en volledig) probleem nog niet opgelost?!
ik haal hem weer uit slaapstand, door tegen de muis te tikken... wadhost.exe of wudhost.exe werkt niet meer. anyway, ik installeer dus mbam ff opnieuw nu, 'k had namelijk wel geüpdate, dus daar zal het niet aan liggen.
maar wat is een system back door?

Hier wat informatie over backdoors (o.a. system backdoor)
Kort samengevat: Iemand heeft toegang tot je computer zonder dat jij daar toegang voor hebt gegeven, diegene kan wachtwoorden en andere bestanden stelen, en vrijwel alles op de computer doen wat jij ook kan.

Tip: Scan in veilige modus. (F8 heel vaak indrukken als de pc opstart, en dan veilige modus selecteren. Misschien met internet als je wilt updaten.)
Heb je ook al met SuperAntiSpyware in veilige modus gescant?

Laatst bewerkt:
wat is superantispyware?
net zoiets als mbam?
ik ga liever niet in veilige modus op mijn goede pc:)

SuperAntiSpyware is net zoiets als MBAM, het kan sommige virussen beter detecteren dan MBAM, en andersom ook. Daarom is MBAM+SAS een uitstekende combinatie doordat ze elkaar goed aanvullen.

En ik kan Veilige modus echt aanraden, het voorkomt (meestal) dat het virus zich opstart, zodat MBAM of SAS het virus kan verwijderen, anders komt het virus gewoon gezellig terug.

maar ziet veilige modus er wel gewoon uit zoals windows 7?

Je kan alles wat je in Windows 7 normaal ook kunt, er staat (als het goed is) een randje om je scherm met wat computer-informatie.

Meer informatie hier: Klik

Nog iets vreemds:
Avast! mijn virusscanner herkent op deze site (test site of je virusscanner virussen herkent): http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm
de bovenste bestanden wel als virus, maar de bestanden via een beveiligde of ssl bevinding niet als virus....
de bovenste zijn volgens hun eigen zeggen: Download area using the standard protocol http
en de onderste zijn volgens hun eigen zeggen: Download area using the secure, SSL enabled protocol https

eindelijk: ik kreeg toevallig dit programma (zonder license) prevx 3.0, en die gaf ook aan waar de bestanden stonden. malware bytes anti malware, en mijn eigen virus scanner (avast!) vonden ze niet of gaven het niet aan waar ze zaten. nu maar handmatig verwijderd, behalve de register sleutels, maar die waren daarna ook ineens weg nadat ik die bestandjes handmatig had verwijderd, raar maar waar!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan