Wake on Lan

Status
Niet open voor verdere reacties.

heula

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2000
Ik heb dit programmaatje gevonden om mijn pc op afstand uit standby te kunnen halen. http://www.solarwinds.net/FreeTools.htm

Nu ben ik mee aan het stoeien gegaan maar ik krijg het niet over het internet aan de gang althans de pc wordt niet wakker. Over mijn lokale thuis netwerk werkt het wel perfect.

Het programma maakt gebruik van UDP port 7 en die heb ik in mijn router config (Linksys WRT54G) naar het juiste ip adres geforward.
Nu moet je de router configureren voor Enabling Directed Broadcasts on your Network en daar loop ik vast. Ik weet niet waar ik dit moet instellen en hoe.

Dit staat in de help file,

If you are going to be sending WOL packets from remote networks, the routers must be configured to allow directed broadcasts. This must be done for two reasons. The first is since the PC is asleep it will not have an IP address and will not respond to ARPs from the router so only a local subnet IP broadcast packet is going be transmitted on the segment without an ARP. Secondly, if there is a layer two switch between the router and the PC, which is true for most networks today, the switch does not know to which port the PC is physically connected. Only a layer two broadcast packet will be sent out all switch ports. All IP broadcast packets are addressed to the broadcast MAC address.

A Cisco router has IP broadcast packets enabled by default. If IP broadcast packets have been disabled, the interface configuration will have the line “no ip directed-broadcast”. If IP broadcasts are enabled, the line “no ip directed-broadcast” will not be present.

Nu is Linksys onderdeel van Cisco maar weet niet of dat dit bij mijn router dus ook standaard enabled staat.

Wie kan helpen?

Ik heb geen direct antwoord op je vraag. De functie "Enabling Directed Broadcasts" kon ik zo snel niet in mijn eigen WRT54G vinden. Verder heb ik de download van dat programma maar afgebroken. Een tooltje van net geen 100 MB vind ik wat fors.

Zelf gebruik ik wel eens dit om mijn pc op te starten. Daartoe heb ik UDP 9 in de modem geforwarded naar de WRT54G en van daaruit weer naar de betreffende pc. Moet eerlijk toegeven dat het niet altijd werkt. Waarom weet ik niet. Misschien heb jij meer geluk.

Geplaatst door heula
Het is geen 100mb hoor maar 7mb of zo. http://support.solarwinds.net/updates/MoreSoftware.cfm?Program=214

Ik heb al 2 mails de deur uit gedaan naar Solarwinds en Linksys.

Zou advanced routing er iets mee te maken kunnen hebben?
Oh, :o heb, denk ik een foutje gemaakt. Heb 'm net gedownload. Zal ik je 's flauw maken? Het werk bij mij uitstekend.....
Dat Advanced routing staat bij mij op default-waarden dus dat zal de oorzaak wel niet zijn. Heb jij udp 9 in de modem ook geforwarded naar de Linksys?

Dit programma maakt gebruik van UDP 7 maar heb 9 ook geforward om die site van jou te testen maar dat werkt bij mij helemaal niet.

Dat Wake on Lan werkt bij mij op mijn lokale netwerk perfect maar als ik op een pc op een ander netwerk ga dan gebeurt er niets.

Zou de firewall van de router het kunnen zijn soms?
Block anonymous internet requests

Laatst bewerkt:
Hm, vreemd. Die poort 7 kon ik zelf niets over vinden in de Help van het programma. Ik heb zelf helemaal niets ingesteld voor dit programma; hij deed het in één keer zonder port 7 te forwarden. Ik ga morgen even proberen vanaf mijn werk. (70 kilometer verder. Ver genoeg, lijkt me :p ) (Als ik dit programma op die pc geïnstalleerd krijg, tenminste)
Maar had je nog gekeken of de nodige poorten in de modem ook geforwarded zijn?

Ik heb iets gevonden over telnet etc maar krijg een melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met poort 23. Router ingesteld dat poort 23 tcp wordt geforward naar mijn vast ingestelde ip adres maar helaas. Hoe krijg ik wel verbinding met mijn modem. Zyxel 650 isdn

Sidi wil je me helpen?

Hoi Sidi
Ik probeer al een hele lange tijd Wake On Lan goed werkend te krijgen. Maar niets helpt...Na tien minuten is de pc niet meer wakker te pingen. Dus wil ik er een router tussen zetten. Maar dan mis ik je verhaal.
Zet jij bijvoorbeeld: poort 9 door naar ip adres 192.168.1.3 (voorbeeld router ip) en in de router zet je poort 9 ook weer door naar intern ip adres van de pc? bijvoorbeeld 192.168.1.18?

En dan kan je, ook als de pc dagen uitstaat toch de pc wakker pingen? Klopt mijn verhaal, of is er meer? Ik mis een beetje (kinderlijke preciese) uitleg in je verhaal en hoop dat je mij en iedereen goed kunt uitleggen hoe je het voor elkaar hebt gekregen WOL 24/7 werkend te krijgen.

Mvg trebu:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan