wamp op netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweet

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
hoi ik heb wamp gedownload en geinstalleerd op een netwerkschijf die voor ongeveer 150 pc's bereikbaar is, de www root is ook daar geinstalleerd. ik heb het niet lokaal geinstalleerd op de C schijf omdat deze niet toegankelijk is voor de mensen die gebruik gaan maken van PHP e.d. programma's inbegrepen bij WAMP. alleen als ik nu localhost intik in de explorer balk, krijg ik niet de juiste index pagina tezien.. help aub:confused:

sweet zei:
hoi ik heb wamp gedownload en geinstalleerd op een netwerkschijf die voor ongeveer 150 pc's bereikbaar is, de www root is ook daar geinstalleerd. ik heb het niet lokaal geinstalleerd op de C schijf omdat deze niet toegankelijk is voor de mensen die gebruik gaan maken van PHP e.d. programma's inbegrepen bij WAMP. alleen als ik nu localhost intik in de explorer balk, krijg ik niet de juiste index pagina tezien.. help aub:confused:
Ik zou WAMP alsnog lokaal installeren, en dan ervoor proberen te zorgen dat de documentroot naar die netwerkschijf verplaatst wordt.
Hoe je dat doet weet ik niet, maar d'r zal waarschijnlijk wel een FAQ over zijn, of ergens iets van in de documentatie staan.
Als ik even snel google lijkt het zelfs dat je dat tijdens de installatie op kan geven, maar daar ben ik niet zeker van. Ik verwacht dat je dit in het HTTP.CONF bestand kunt wijzigen.

dit heb ik ook gedacht en uitgeprobeerd, maar dat doet hij dan niet, dan kan hij de localhost niet vinden, er worden geen services gestart helemaal niets....:confused:

Als het je om PHP, MYSQL, Apache, Filezilla, Mercury (wat de laatste 2 ook zijn) gaat, dan kun je misschien XAMPP installeren ?
Ik heb het ook (2 weken geleden) gedaan, en alles werkt.. wel moet je even uitzoeken welke PHP.ini er gebruikt word ! (er zijn er dan een stuk op 3)

http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

Als je het geinstalleerd hebt, en dat geld ook voor WAMP, dan moet je niet naar localhost gaan, want die zoekt naar een server op jouw PC (IP: 172.0.0.1) maar je moet naar het IP adres gaan van die PC....

Hopelijk werkt het !

Jeffrey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan