wampserver, database recoveren (computer crash)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0512

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
zoals je in dit topic kunt lezen zit ik dus met een zwaar probleem op mijn pc:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2321274#post2321274

dat geheel terzijde,

ik zit echter nog met een ander probleem, op die computer draaide een lokale webserver, voor ontwikkel doeleiden, wampserver1.X (dunno precies welke versie)

ik kan de hd uit die pc halen en ze extern aansluiten op mijn laptop om mijn bestanden te recoveren, echter, heeft iemand er een idee van hoe dat zit met de databases? naar welke bestanden moet ik op zoek, in welke folders, en HOE kan ik ze importeren op de wampserver van mijn laptop?

Ik heb natuurlijk geen enkel idee over welke database je het hebt, maar als je bijvoorbeeld met phpmyadmin iets kan benaderen is het exporteren van de database mogelijk.
De database wordt weggeschreven als een tekst bestand dat later weer te importeren is via phpmyadmin op een nieuw systeem.

moest er niets fout geweest zijn met mijn pc zou dat inderdaad mogelijk geweest zijn, maar zoals je hier boven kunt lezen => benader ik de harde schijf van een andere pc, EXTERN met mijn laptop,... wampserver werkt dus niet, en een phpmyadmin zal er dus helemaal al niet zijn, anywayz, pc probleem is voorlopig opgelost, vraag blijft echter dezelfde, ik zou dit probleem namelijk toch willen kunnen opvangen moest het zich opnieuw voordoen

De oplossing is eigenlijk hetzelfde als wat voor bijna alles geldt: Maak goede Back-ups !
Dus exprteer regelmatig de database, zodat je later als je het nodig mocht hebben alles terug kunt zetten op een nieuw systeem met WAMPP server.

ja, da s een heel goede manier om het probleem te voorkomen, echter hoe zou je het kunnen oplossen mocht je geen backups hebben? die mysql data moet toch ergens in bestanden zitten, en daar moet toch mee gewerkt kunnen worden? op een of andere manier,... of heb ik het nu fout?

Wat mij wel eens gelukt is bij een soortgelijk probleem is een server installeren ( dezelfde als die je gebruikte natuurlijk) op een computer en daarna alle bestaande files overschrijven die op het oude systeem staan.

Start daarna alles op en kijk wat er nog te benaderen valt. Bij mij was dit eigenlijk alles wat ik al had en kon gewoon verder gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan