WAN IP en Subnet op 0.0.0.0 bij router SMC wbr14s-n

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuner12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
Hallo,

Ik heb een router, type: SMC smcwbr14s-n net een maandje gelden aangeschaft. Hij heeft het tot nu toe gedaan.
Ik kom thuis na een avond repeteren met de band, wil ik nog wat informatie zoeken op internet is mijn internet weg gevallen.
Dus ik denk, ik reset de boel gewoon door de adapters aftekoppellen en na een paar minuten weer aan te koppellen. En vervolgens heb ik weer verbinding, valt na 20 seconden weer mijn internet weg. Ik heb vanalles geprobeerd.

Ik heb verstand van routers en netwerking maar ik ben ten einderaad. Hier wat gegevens:

Heb je een adsl of kabel aansluiting : Kabel
Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98): Vista en XP
Gebruik je een firewall en zo ja welke : Windows standaard, en op router zit er eentje
Welk merk en type router of modem gebruik je. : SMC smcwbr14s-n en MOTOROLA SBV5120e-Surfboard

Verder heb ik al raadgepleegd bij de fabrikanten van SMC en MOTOROLA(modem), maar zij kunnen mij ook niet verder helpen. Bij smc zeiden ze dat ik de MAC-adress moest klonen van de modem -> Helpt niet. Bij Orange/wanadoo (modem) zeiden ze dat ik mac-adress op 00.00.00.etc moest zetten, is niet mogelijk dus werk ook niet.

EDIT: Internet via modem werkt wel!!

Laatst bewerkt:
Probleem Opgelost!

PROBLEEM OPGELOST!

SMC werkt niet met casema/wanadoo/orange... beetje kinderachtig maarja, heb nu vervanging. Linksys WRT54-GL.

Bedankt voor de vele reacties na 2 dagen:p.

Laatste firmware installeren

Ook ik had hetzelfde probleem met een SMC router en het (Casema kabel) Motorola modem : WAN IP en Subnet op 0.0.0.0 na zo'n 20 seconden.
Ik heb twee dagen geleden de SMCWBR14S-N2 Barricade N Wireless Broadband Router van SMC gekocht en gisteravond aan mijn kabelmodem gehangen. Hij kreeg keurig een WAN IP en ik had direct internet. Maar zoals gezegd heb je na ongeveer 20 seconden geen internet meer. Als je dan in het SMC router status overzicht kijkt zie je dat je automatisch verkregen WAN IP en Subnet ineens 0.0.0.0 zijn geworden.
Dus dan ga je het nogmaals proberen en nog een keer en nog een keer.... maar elke keer hetzelfde resultaat. na 20 seconden ben je je WAN ip adres kwijt.
Wat ga je dan doen? nou lekker knoeien maar he : een vast WAN IP adres en subnet meegeven en, de DNS benoemen etc.etc. .... Okay dan werkt het wel, maar ja als Casema je dan weer een nieuw IP adres toewijst na een paar dagen dan mag je de hele zooi weer opnieuw instellen, dus dat is geen oplossing.

Nou hier komt dan de werkelijke oplossing : de laatste firmware van de SMC router installeren.
http://www.smc.com/index.cfm?event=...er=1643&knowsPartNumber=false&userPartNumber=

Waarom niet eerder gedaan denk je dan? Dat had je een hoop geknoei kunnen besparen. Nou om de volgende redenen: de router is echt vrij nieuw, de firmware die erop staat is de shipping release (oktober 2007) en de enige andere firmware van de SMCWBR14S-N2 is 21 november 2007 en als je daarvan de release notes bekijkt dan zie je dit probleem helemaal niet beschreven :confused: De zaken die zijn opgelost in de laatste firmware: Bigpond, Chinese UI en Restore Backup is nu mogelijk. Dus geen reden eigenlijk om die firmware te installeren, toch? Maar dus toch gedaan voor de zekerheid... en ja hoor probleem is opgelost. WAN IP en Subnet blijven nu gewoon behouden.

Aanvulling: Overigens heb ik een week later de SMC router ingeruild voor een ander merk (deze doet het wel 100% goed). De reden was de instabiele verbinding: de SMC router liet te vaak en op onverklaarbare manier de verbinding heel eventjes wegvallen. Ongetwijfeld zal SMC hiervoor in de toekomst een nieuwe firmware beschikbaar stellen maar daar kon ik niet op wachten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan