WAN settings voor ADSL modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

RocketMan66666

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2015
Ik heb een beetje hulp nodig met het uitvogelen van het gebrek aan internet. Hier in huis hebben we een Ubee modem van ziggo. Deze staat in bridge mode simpelweg doordat deze nogal wispelturig was. Hier achter heeft altijd een redelijk oude TP-Link N600 adsl router gehangen. Hiervoor gaat de enige werkende LAN poort van de Ubee nl met een ethernet kabel naar LAN4/WAN van de TP-Link, welke het signaal draadloos verspreid.
Deze setup heeft eigk altijd gewerkt, enige probleem was dat het bereik in huis niet overal optimaal was door de plaatsing van de router.

Nu heb ik vandaag een nieuwe kabel tussen de twee gelegd en de router verplaatst. Alleen nu is er geen communicatie meer tussen de twee.
Als ik de nieuwe kabel rechtstreeks aansluit op de laptop (dus zonder router) heb ik gwn internet, dus daar ligt het niet aan.
Ik kan ook verbinding maken met het draadloos netwerk, maar heb geen internet verbinding... Ook als ik de router terug zet op de locatie waar die eerst stond en aansluit met de oude kabel heb ik geen verbinding.

Ik heb de router gereset en opnieuw ingesteld zoals die eerst stond; ik heb nieuwe firmware geïnstalleerd en opnieuw ingesteld; ik heb met een dynamisch en een statisch ip adres geprobeerd, maar nog niks heeft ertoe geleid dat de internet verbinding weer bruikbaar is.

Kan iemand mij helpen?

Hoi,

Lijkt een DNS probleem, echter voor de volledigheid:

Heb je de router zo ingesteld dat deze als DHCP server staat ingesteld?
Beter van niet.
Het beste is:

Modem
DHCP: DHCP server aan
ipadres modem: 192.168.1.1 (deze ip-adressen als voorbeeld)
Lan ipadres : begin 192.168.1.3
eind 192.168.1.254
(eventueel 192.168.1.2 reserveren voor router, echter bij "begin 1.3" is dat niet nodig)
Dynamisch internetadres (dit zal echter wel goed staan omdat je bekabeld wel internet hebt)
Primaire en secundaire DNS server automatisch opvragen bij provider

Router:
DHCP: DHCP server uit
Lan ipadres router 192.168.1.2
ipadres: automatisch opvragen bij provider

Zelf heb ik problemen gehad met DNS instellingen in de router (zelfde idee qua installatie), deze niet ingesteld als automatisch, maar handmatig.
Kan problemen geven als de provider wat verandert.

Werkt altijd: DNS servers Google:
Primaire 8.8.8.8
Secundair 8.8.4.4

Ziggo's eigen DNS servers hebben een DDos aanval gehad, werken weer, maar traag.

Lukt bovenstaand niet, dan kun je ook een dns -server in je pc instellen.
Zie een eerder bericht, ergens onderaan staat dat uitgelegd.

Maar probeer eerst bovenstaand.

Laatst bewerkt:
Als het Ubee modem van ziggo in bridge mode staat, kan ik op deze vrijwel geen instellingen meer wijzigen, ik kan dan alleen zien welke verbindingen er zijn (zoals ook de telefoon lijnen). Dan is ook alleen de eerste LAN poort nog maar bruikbaar. Vandaar dat ik het idee had dat de router de DHCP server wel op zich moet nemen.

Ik heb geprobeerd de DHCP server uit te zetten, maar dat maakt niet uit...
Ik had gisteren inderdaad ook al die zelfde DNS-servers erin gezet, ook dat maakte geen verschil.

Ik heb nu wel ondervonden dat als ik met een kabel op de router zit (muur -> Ubee -> TP-link -> laptop) ik WEL internet heb. Dus alleen het draadloos deel lijkt niet te werken. Zoals al eerder vermeld, ik kan wel verbinding maken met de router, maar er is geen internet toegankelijkheid.

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan