wanadoo adsl geen kiestoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

overdrive

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
Berichten
11
Ik heb wanadoo adsl met usb speedtouch moden..

ik heb nu al drie maanden dit probleem!!

ik heb geen kiestoon.

ik heb alles al geprobeerd, wat je maar kan verzinnen en nog steed geen resultaat.

en volgens wanadoo zo het goed zijn.

ik heb dit probleem ook met een andere (dezelfde modem van buurman).

ik heb ook richtstreeks van uit de muur de lijn direct op usb modem(zonder splitter en telefoon) aangesloten en nog steeds geen kiestoon, tewijl als ik de telefoon op aansluit wel kies toon.

ik heb dit probleem ook op een andere laptop..

ik heb de instalatie volgen procedure gevolgd, dus pas als de pc om de modem vraagt dan pas stop ik de modem in.
ik heb geen uitroep tekens op mijn apparaatbeheer.
en ik heb ook voor de netwerkkaart via mijn bios verwijderd..

heeft iemand toevallig zo'n probleem..

op modem brandt een groene lampje en andere blijft knipperen..
 
Zoals Wanadoo zegt is het goed ,alleen de telefoon heeft een kiestoon.
En het andere lampje knippert omdat niet is aan gesloten in USB.
 
dat weet ik ook wel..

na het instaleren van software, heeft wanadoo op het buroblad een icoontje waar je op moet drukken om je username en passwooed in te voeren. en op verbinding drukken..

weet je watie dan zegt? geen kiestoon...

wat moet je dan?
 
Pas als alle 2 de lampjes branden , dan pas kan je verbinding maken.
Is je USB aan sluiting in orde??
 
Geplaatst door overdrive
dat weet ik ook wel..

na het instaleren van software, heeft wanadoo op het buroblad een icoontje waar je op moet drukken om je username en passwooed in te voeren. en op verbinding drukken..

weet je watie dan zegt? geen kiestoon...

wat moet je dan?

100% zeker weten dat je de juiste drivers hebt?
 
Geplaatst door overdrive
dat weet ik ook wel..

na het instaleren van software, heeft wanadoo op het buroblad een icoontje waar je op moet drukken om je username en passwooed in te voeren. en op verbinding drukken..

weet je watie dan zegt? geen kiestoon...

wat moet je dan?

Dan denki toch dat je instellingen niet goed zijn, en dit aangezien je op verschillende PC's hetzelfde probleem hebt.

Trouwens met ADSL en een kiestoon, nog nooit van gehoord. Ik gebruik reeds 3 jaar DSL.

Geef eens je instellingen.Misschien kunnen we dan iets meer zeggen.
 
Doe eens dit . Kabel uit de muur naar de Splitter(dat kleine witte blokje wat je er bij hebt) in de kant waar 1 aan sluiting zit en aan de andere kant de telefoon en het kabeltje dat naar je USB gaat Wel goed kijken waar wat in moet, staat ook in je boekje aangegeven!!
 
ik heb nu sinds december adsl via wanadoo... in het begin ook via usb maar ik had alleen maar problemen.. ik werd er constant uitgegooid dus geen verbinding meer. ik dacht dat het aan mijn instellingen lag en maar klooien en klooien. Na contact te hebben gehad met wanadoo helpdesk gaf de persoon mij een goeie tip om de usb kabel weg te gooien om het zo te zeggen want dit is een erg instabiele manier voor adsl en een ethernetkaart in te bouwen. zo gezegd zo gedaan. ethernetkaart gratis op de kop getikt, drivers gedownload en resultaat : GEEN PROBLEMEN MEER. adsl werkt perfect en helpdesk bedankt.. Ik vind het alleen belachelijk dat ze dit probleem weten en dan ook nog de usb kabel meeleveren... dit zouden ze moeten afschaffen..:mad:

Ik zou dus een ethernetkaartje halen
 
als ik naar eigeschappen kijk van mijn adsl netwerk. dan zie ik dat hij een vinkje heeft op isdn usb modem, maar ik heb hellemaal geen isdn aansluiting..


ik heb alles weer vewijderd en opnieuw geinstaleerd, maar volgens mij denkt de comoputer dat het een isdn modem is of een verkeerde software mee gekregen??:8-0:
 
je hebt toevallig niet bij de aansluiting van het abbo. per ongeluk doorgegeven dat je isdn aansluiting had. Ik had bijna dezelfde fout gemaakt.. Misschien moet je dit ff checken..:thumb:
 
ik hed wel doorgegeven, dat het een analoge lijn is, misschien hebben zij het verkeerd ingevuld.

maar ik ben bezig met bellen en het loopt zo moeizaam
pffffffffffff:(
 
Ik weet niet of het mogelijk is maar probeer even van iemand een ethernetmodem te lenen (er vanuitgaande
dat je een netwerkkaart in je pc hebt)
Kijk of je het dan draaiende krijgt.

USB modems zijn problematische modems en ze moesten ze eigenlijk allemaal verbieden.

Verder zou je bij KPN even kunnen navragen of je lijn wel in orde is resp klaar voor adsl.Wie weet haakt het daar wel.Via het 0800 nummer willen ze best wel helpen.Je moet een beetje geluk hebben en de juiste persoon treffen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan