Wanadoo Adsl met USB modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

nokia2002

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2003
Vreemd probleem.
Ik heb mijn PC met een ADSL USB modem even ontkoppelt en weg gebracht.
Nu sluit ik alles weer aan.

Ik krijg wel een vebinding tot stand,maar ik kan niet i-net surfen en emailen.

Wat is hier het probleem?
Heb al de veel gestelde vragen van de KPN site bezocht,maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

Misschien heeft de software moeite het modem te vinden. Of Windows herkent niets.
Welke Windows heb je?

Als bij mij het modem raar deed of niets deed dan gooide ik de software er af en weer op. Wonderlijk genoeg hielp dat altijd.

Wel de foutmelding is eigenlijk dat ik niet kan i-net surfen met IE explorer en emailen met Outlook Express.

Ik gebruik Windows98 SE NL.

Ik alles eruit gegooid,hardware ,netwerk instellingen,inbel instellingen .
Ik ben opnieuw begonnen met een schone lei, stap voor stap volgens de handleiding.

Maar,nog steeds niet kunnen i-netten en emailen.

Je kunt bij de KPN, op de pagina met downloads voor je modem (als je Alcatel/KPN hebt) een foutoplosser downloaden. (3410kb) Deze spoort foutjes op.
Ook hebben providers vaak zo'n tooltje.

Laatst bewerkt:
Je kunt bij de KPN, op de pagina met downloads voor je modem (als je Alcatel/KPN hebt) een foutoplosser downloaden. (3410kb) Deze spoort foutjes op.
Ook hebben providers vaak zo'n tooltje.

De probleem oplosser van KPN,heb ik al geprobeert, geen succes.
En mijn provider Wanadoe heeft geen enkel tooltje dat ik kan uit probreren.

Hallo,

Ik heb ook een probleem gehad, dat ik geen verbinding kreeg.
Ik heb het opgelost door windows xp er op te zetten.
Veel modems hebben gewoon minimaal XP nodig.

Probeer aan een upgrade cd te komen van 98 naar XP of leen van iemand XP ofzo.

Groeten Bob

Geplaatst door bobdaruler
Hallo,

Ik heb ook een probleem gehad, dat ik geen verbinding kreeg.
Ik heb het opgelost door windows xp er op te zetten.
Veel modems hebben gewoon minimaal XP nodig.

Probeer aan een upgrade cd te komen van 98 naar XP of leen van iemand XP ofzo.

Ik begrijp uit de vraag dat de modem eerder wel werkte onder windows 98, dus dit lijkt me geen oplossing.

Dat veel modems minimaal xp nodig hebben is nonsens.

Je bent ne net voor Buffy.
We hebben al 3 dagen niets gehoord dus wie weet is het al opgelost :)

Ik alles eruit gegooid,hardware ,netwerk instellingen,inbel instellingen .
Ook een netwerk dus.

Wat denken jullie?
Dat ik onzin ***??

Ik heb dat probleem 2 keer gehad met verschillende modems!

:evil:

De mensen zullen echt veel aan jullie hebben

Geplaatst door bobdaruler
Wat denken jullie?
Dat ik onzin ***??

Ik heb dat probleem 2 keer gehad met verschillende modems!

:evil:

De mensen zullen echt veel aan jullie hebben

Vervelend voor je dat je die twee ervaringen hebt gehad, maar zou je dat niet op ons willen afreageren? Dat bij jou het installeren van XP toevallig de oplossing bood, wil nog helemaal niet zeggen dat het probleem was dat de modems minimaal Windows XP nodig zouden hebben. Waarschijnlijk lag het probleem elders (c.q. deed jij iets compleet verkeerd).

Feit is dat talloze mensen adsl-modems gebruiken met lagere versies van Windows van XP, zelfs wel met Windows 95. Kijk ook maar eens naar de systeemvereisten voor de meeste adsl-modems: in de regel werken die gewoon met Windows 95 en hoger.

Dus, inderdaad, je praat onzin als je iemand die problemen heeft met adsl onder Windows 98 aanraadt die problemen op te lossen door maar even Windows XP te gaan installeren - zeker als ook nog eens duidelijk is dat het bij de vraagsteller eerder wel gewoon werkte onder Windows 98.

Bobdaruler, ik zeg niet dat je onzin verkoopt maar hetgeen je voorstelt is nogal rigoureus.
Je stelt iemand voor om iets dat voorheen wel goed werkte rigoureus aan de kant te zetten.
Zo kun je bij ieder probleem wel een format voorstellen.
We proberen mensen te helpen met de middelen die ze hebben.
Mijn ervaring met voorheen goede verbindingen: Afblijven en niet alles opnieuw instellen. De kans dat je een fout maakt is groter!

Bovendien, waar maken we ons druk om.
Nog steeds geen reactie :cool:

Bobaruler heeft gelijk, nadat ik windows XP heb geinstalleerd,werkt alles perfect,

Probleem opgelost!

Gelukkig opgelost.
Wel fijn dat je het geld had om Windows XP te kopen en een pc had die XP kon hebben.
Het gaat dus niet altijd zo ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan