Wanadoo cable delen over 4 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLspecial

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Bij een vriend van mij wil ik morgen de internetverbinding (wanadoo cable, zwart modem)gaan delen over 4 pc's. Het idee is om het internet te delen via een aparte pc met daarop windows 98SE of 2000. Waarop een hub/switch zit aangesloten. Nu weet ik dat wanadoo moeilijk te delen is ivm PPPoE adapter. Ik heb daar ooit het prog. AllAboard voor gebruikt, maar toen ging het om 2 pc's via cross cable.

Mijn uiteindelike vraag: Werkt dat progje AllAboard ook als je meerdere pc aan wilt sluiten? Zo nee, zijn er dan nog andere programma's die wanadoo cable kunnen delen middels de hierboven beschreven constructie?

AUB geen hardware router oplossingen, want dat is niet de bedoeling!

alvast bedankt.

Ik zou er win2000 op zetten en middels Internet Connection Sharing (standaard in w2k) het internet gaan delen

Hallo

Ik ben ook een cable wanadoo gebruiker en heb mijn inet verbinding ook gedeeld via een hub over 2 pc's.
wel draai ik winxp maar ik denk dat win2k niet veel anders werkt. Probeer het eerst eens met Internet Connection Sharing en zonder andere programma's. Als alle 3 de andere pcs ook win2k draaien zou je probleemloos moeten kunnen delen, lijkt mij.
Succes alvast.

Laatst bewerkt:
M@rio: Weet jij waar dat ICS zit in windows2000?

EDIT: Heb het (al) gevonden:D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan