Wanadoo kabel installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartuls

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 mei 2001
Ik loop tegen een probleem aan bij het installeren van Wanadoor kabel (via Casema).

De volgende onderdelen gingen probleemloos:
- Splitter installeren.
- Tweede netwerkkaart met drivers installeren.
- Bovenstaande zootje met elkaar en de modem verbinden.

Vervolgens met de installatie van de software via de cd aan de slag gegaan.
Het modem is herkend en aangemeld, dat ging goed.
Vervolgens werd geprobeerd verbinding te maken.
De eerste keer werd toen een selectievenstertje getoond waarin de verschillende (hardwarematige en softwarematige) netwerkkaarten getoond werden.
Hier heb ik degene gekozen die voorgeselecteerd was.
Daarna krijg ik een foutmelding, zo'n heerlijk nietszeggend nummer.
De bijbehorende betekenis opgezocht in de helpfiles op de cd: DHCP zou niet goed ingesteld staan, dat is echter wel het geval (automatisch IP nummer toekennen).

Ik heb nu twee vragen:
- Iemand enig idee hoe ik die verbinding aan de praat krijg?
- Hoe kan ik een andere netwerkkaart aan die verbinding hangen (ik vermoed namelijk dat ik daar de oplossing kan vinden).

Groetjes,

Bart

Je hebt met wanadoo toch maar 1 netwerkkaart nodig? Nu is de installatie misschien aan de verkeerde kaart toegewezen.

Je zou er 1 uit kunnen halen zodat hij direct naar de juiste kaart gaat.

Normaal is het zo: cd erin, instructies opvolgen en hij doet het direct.

idd,

Je hebt in principe maar een netwerkkaart nodig tenzij je een doorverbinding/netwerk met een andere PC wilt maken, dan heb je een tweede kaart nodig.
Zorg dat de goede netwerkkaart in het spel betrokken is, start de installatie anders nog eens opnieuw, het gaat zeker lukken, is niet gecompliceerd.

Suc6.

Ik heb gisteren geen tijd meer gehad om hiermee verder te gaan.

Ik heb inderdaad de tweede netwerkkaart nodig om de pc normaal in het netwerk te kunnen hangen.

Dat de installatie niet moeilijk is ben ik het mee eens, maar waar ik nu even op vastloop is het feit dat ik vermoed dat inderdaad de verkeerde netwerk kaart aangesproken wordt.
Ik kan niet vinden hoe ik de juiste netwerkkaart eraan kan hangen.

De installatie opnieuw starten had ik al geprobeerd, dat heeft geen effect omdat de installatie procedure ziet wat er al gedaan is.

Mijn volgende poging zou zijn om allebei de netwerk kaarten eruit te halen, zodat ze compleet gede-installeerd worden, vervolgens eerst proberen de internetverbinding aan de praat te helpen en daarna pas het het netwerk.

Maar het moet toch mogelijk zijn om simpel vanuit Windows effies de juiste netwerkkaart te koppelen?

De pc heeft overigens Windows 98 als besturings systeem.

Het is gelukt!

Ik heb de wanadoo installatie ongedaan gemaakt (configuratiescherm, software).

Vervolgens de Installatie vanaf CD opnieuw gestart en nogmaals doorlopen.
Bij het voor de eerste keer inloggen kwam toen weer het selectiescherm met de verschillende netwerken, de goede geselecteerd (dus de hardwarematige en niet de softwarematige!).
Vervolgens liep het wel goed.

Mooi zo, het kon ook niet moeilijk zijn. Soms zit het probleem in een klein hoekje.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan