Wanadoo Livebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Hallo allemaal,

Ik heb wanadoo family besteld bij wanadoo voor €22,95 per maand plus €3,95 voor het gebruik van de livebox wireless.

Alleen hoe moet ik mijn telefoon enzo aansluiten. Mijn probleem is dus. Zo gauw ik dus een telefoon in de hoofdstop contact steek doet hij het beneden wel en boven doet hij het niet. En als ik boven een telefoon in de wand stop contact doe dan kan ik beneden niet bellen, het lijkt wel zogauw boven erin zit doet hij het beneden niet en andersom ook. Alleen hoe kan ik het maken dat die hoofd contactdoos en die op de boven verdieping wel samen doen. Dus dat ik gewoon kan bellen boven en beneden. Dat wil ik graag als eerst goed hebben en dan vraag ik verder met de livebox.
Ik heb iets gelezen over die draadjes van die contact doos mischien niet goed zitten maar mischien weet iemand hoe die draadjes goed moeten zitten. Boven moet het goed zitten want beneden is er paar jaar geleden gestukt en sindsdien doet hij het dus niet goed samen dus.

Met vriendelijke groet, Pim

de lijn die van boven komt verbind je in de verbindingsdoos van de kpn doos.
deze zit meestal in de meterkast.
de rode draad verbind je samen en de blauwe draad verbind je samen.
de overige draden heb je niet nodig.

de snoer dat boven zit zet je de rode draad en blauwe draad op "a" en "b"
de andere kleuren draden kan je afknippen.

hoop alleen dat je veel plezier met je livebox hebt.
hoor er alleen maar ellende over

ik heb in de meterkast gekeken maar ik zie niks echt over kpn.... Ik heb dus alleen beneden in de woon kamer volgensmij de hoofdstekker zitten en dan gaat die ook weer naar boven, want zo gauw ik dus de stekker beneden in doet doet hij het boven niet meer.

Ik ga zoeken en proberen.....

En ja ik las al van alles met de livebox en hoop dat ik er geen problemen mee heb en anders een monteur maarja kost ook weer 89 euro`s

Nog bedankt op je bericht hierop

Met vriendelijke groet, Pim

de kpn komt ergens binnen (meestal ergens uit de vloer)
deze kabel loopt dan nbaar een klein rechthoekig kastje.
op dit witte kasje zit een klein kapje.
deze kan je verwijderen en dan kan je je tweede telefoon aansluiten.

mijn telefoon draad van boven komt uit bij de beneden stopcontact in de woon kamer, en ik zie een rechthoekig wit kastje helemaal boven in de meter kast is dat het? maar ik wil graag dat dus dat het draad van boven gewoon metteen op beneden kan worden aangesloten. ben er nu mee bezig om alles eerst even los te maken.

groetjes

ja, dat kastje in de meterkast moet je hebben.

in pricipe kan het ook bij je telefoon beneden zelf alleen raad de kpn dat af.
je schiojnt dan storingen te kunnen krijgen.
dus als je de mogelijkheid hebt om het in de meterkast te doen zal ik daar voor kiezen

nou dat heb ik dus namelijk niet want dan moet ik die lijn hele door trekken naar de meterkast en dat zou heel moeilijk gaan.....

Maar ik zie in de meterkast niet echt een kastje want ik zie dat daar iets voor de bel is maar ik zie ook dat er 2 rode draden uitkomen en meer niet.....

Ik heb dus nu beneden hem los zitten maar je zei dat ik dus de 2 roden moet samen verbinding dus die van boven en die uit de grond zeg maar komt en dan moet ik die samen verbinden aan dat stopcontact en dan die blauwen het zelfde?

en boven zet je de rode draad op A en de blauwe op B van je aansluiting

bedankt boven en beneden doen het nu samen en zonder storing ja oke beneden nu wel maar dat komt vanwege het internet aan staat.

En over 2 a 4 weken krijg ik de livebox en wil dan kijken of ik hem boven of beneden wil hebben, denk zelf boven.

Doeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan