Wanadoo (orange) 20 Mbit sneller in veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

silverdb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Hoi,
Ik heb al ruim een jaar een wanadoo 20 Mbit lijn en ben daar, ik ben een van de weinigen geloof ik, best tevreden over. Bij het downloaden echter gaat het de laatste tijd erg traag, rond de 400kb/ps terwijl ik normaal ongeveer 1.3MB/ps haalde. Als ik de computer in veilige modus start met netwerk aan, haal ik wel de 1.3MB/ps ... De computer is laatst geformateerd maar het probleem blijft aanwezig terwijl er nog geen 'vreemde software' was geinstalleerd ... Iemand een idee hoe het kan dat ik in de veilige modus wel een goede snelheid haal en in de normale modus niet?

Vr.Gr.

Dit kan verschillende oorzaken hebben.
Instellingen van je netwerkkaart+goede drivers.
Resetten van de livebox wil ook wel eens helpen.
Kwaliteit van de verbinding kan minder zijn.(is ook afhankelijk van de afstand tot de centrale tot jouw aansluiting).
Windows beperkt ook de bandbreedte van je netwerk, in xp pro kan dit worden aangepast zodat je de volle bandbreedte van je netwerk kan benutten. weet alleen even niet zo gauw hoe en waar dit precies in te stellen.

Neem hier ook eens een kijkje:
http://orange.gebruikers.eu/news.php

Gevonden:
Windows Xp/Vista, de nieuwe windows die ook weer 20% bandbreedte inhoud, ook hier is weer een tweak voor om deze te verwijderen (het versnellen van je internet snelheid).

Als eerste zorg dat je bent ingelogd als administrator.

Ga naar Start--->Uitvoeren en typ in gpedit.msc. Als je een melding krijgt moet je gewoon op Doorgaan drukken.

Ga in het programma naar Computer Configuratie en daarna naar Beheers sjablonen. Tenslotte naar Netwerk en als laatst naar QoS Pakketplanner.

Vervolgens dubbelklik je in het rechter schermmenu op de instelling: De reserveerbare bandbreedte beperken, en kies de optie ingeschakeld en stel de waarde 0 in.

Klik op OK en sluit Groepsbeleid.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan