Wanadoo verbreekt verbinding na 1 uur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Palmpje

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Na veel ellende via Wanadoo Broadband weer op Internet beland... en het werkt maar na ongeveer 1 uur raak ik de verbinding kwijt en ALLEEN een reboot van de compu helpt.

Ook na een disconnect en dan een uur of 2 later weer connecten.... timeout

Ergens gelezen dat je IP release/renew moet doen... werkt niet (heeft 1 keer gewerkt - per ongeluk???).

Compu draait WinME, wit Motorola modem.

Gekeken wat er gebeurt bij zo'n release / renew.... Ik krijg een heel vreemd DHCP server adres terug (1.1.1.1).

Wie helpt mij?
Hoe voorkom ik dat na 1 uur de verbinding wegvalt... en wat is er aan te doen om direct weer verbinding te kunnen maken.

Tijdstip van de dag maakt niet uit, gebeurt overdag, 's avonds, heeeel laat 's nachts... whatever.

Klint als een netwerk probleem.

Lijkt erop dat je netwerkkaart die naar het modem gaat. Niet lekker is of dat de drivers niet meer goed werken.

Probeer deze te updaten naar de laatste versie.

Hm vreemd.... maar allee, ik heb nog wel een netwerk-kaart rondslingeren die het tot nog toe perfect gedaan heeft. Had vroeger een netwerk met 2 PC's op Internet maar heb die kaart er maar ff uitgesloopt vanwege de installatie-problemen. Gaan we dat maar eens doen.

Als alles naar behoren werkt ga ik dat netwerk wel weer herstellen of een router installeren.

Heb je een firewall, virusscanner, downloadsoftware(kazaa) op je pc staan? Die kunnen dit soort dingen veroorzaken namelijk, ook als ze UIT staan!

Word de verbinding na een uur trouwens verbroken? Of valt de verbinding dood zeg maar, dat je er niks mee kan doen?

bekend probleem daarom ben ik er ook mee gekapt, ik heb nu freeler.

Enige dat op deze PC staat is NAV, beetje een oude versie. Geen Firewall en geen andere zooi.
Erg basis PC-ke.

Internet verbinding gaat dood na een uur, resulterend in de beruchte Not Found pagina´s. Gebeurt overigens ook dat ik niet kan reconnecten als ik disconnect en dan een paar uur later weer wil connecten.
Disconnect/Reconnect geeft time-out op server.
Renew IP werkt niet.

Waar ik het meest van baal is dat ie er na een uur mee kapt. Als ik klaar ben wil ik best wel rebooten maar niet midden in een sessie!

Laatst bewerkt:
99% van de gevallen is het toch een software programma die dit veroorzaakt en ja ook NAV zou dit kunnen veroorzaken.

Hm, wordt er niet goed van. Eerst maar eens uitgeschakeld voordat we echt drastische maatregelen gaan nemen. Ik haat verbouwingen aan de PC.
En nu is het allemaal ook nog zo lekker snel!

Heb precies het zelfde probleem. Sinds Juni elke dag een paar keer.
Na 10 minuten al vaak en dan maar weer;
1- Realtec kaart kiezen
2- vrijgeven
3- vernieuwen
4- disconnect
5- inbelkaartje
6- connecten
En dan na 40seconde gaat ie pas wat doen.
Als je geluk hebt.

Motorola SURFboardmodem 4200E
win98se
geen router en ander exotisch spul

Even een update....

De truc met vrijgeven / vernieuwen van de netwerk-kaart lijkt nu te werken. Alleen gooit ie nog steeds de verbinding dood na (meestal) een uur. En dat is knap irritant.

Verder na de connect is de eerste opvraging van een web-page heel traag. Wat kan daar nu weer de oorzaak van zijn? Als ie de page eenmaal heeft gaat het voor mijn gevoel verder op normale snelheid en ook een tweede sessie is dan snel op de plek van bestemming.

Kijk eens in internet explorer onder -> extra -> internet opties -> verbindingen -> lan instellingen. Daar moet alles uitgevinkt staan en zou ie die vertraging niet mogem geven.

Heb je windows XP?

WinMe (zoals bovenaan staat).

Zal de instellingen vanavond wel ff checken.

Verder na de connect is de eerste opvraging van een web-page heel traag.
Dat is bij mij ook ongeveer 40 seconde.
daarna gaat het wel snller.

Het rare is dat je alles met je muis enzo kunt doen net of er niets gebeurd is.

Met geluk kwam ik er achter door wat anders te doen dat de webpagina toch ging lopen..

Zo, de vertraging bij de eerste webpage is ook weg. In IE stond bij de LAN instellingen: Instellingen van IE automatisch overnemen aan (waarom weet ik niet hoor). Die uitgevinkt en de eerste page staat op normale snelheid op het scherm.

Het enige probleem dat resteert is dat na een uur de verbinding 'dood' wordt verklaard. Geen meldingen, maar iedere actie resulteert in een ´Page not found´ error in IE.
Enige oplossing die ik tot nog toe ken is disconnecten en de netwerkkaart vrijgeven / vernieuwen (alleen vernieuwen werkt ook maar is zeer traag.

Als dat gebeurd, alle webpages die open staan eerst wegklikken.
dan gaat dat beter.
maar het is en blijft een ellende met mijn ouwe beige modem nooit geen probleem het ligt dus puur aan deze "configuratie" in zijn totaliteit dan.

jan

Heb je de netwerkkaarten gecontroleerd op hun instelling? (Zie mijn vorige bijdrage)

Oja, die packet size.....
Die ga ik nog ff proberen. Punt is dat alles als een tierelier loopt nu (tot het stopt). Zelfs Rabo bankieren waar Casema notabene zelf voor waarschuwt - en de packetsize oplossing voor geeft. Wordt vervolgd!

De link speed staat al goed...
En ik ben NU al 1.5 uur zonder onderbreking online.... fingers crossed! Overigens niets veranderd. Wel de SP's van Office opgehaald en geinstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan