wanadoofamily

• Onderwerp starter Onderwerp starter giraf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

giraf

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2005
Aanstaande maandag wordt ik automatisch overgezet van wanadoo direct naar wanadoo family.
Ik heb zelf speedtouch 580i madem .

ik heb zelf een cdrom van wanadoo family gekregen, maar mijn modem is anders. Wat moet ik doen om internet goed in te stellen. Svp in makkelijke taal uitleggen wat ik moet doen.

wanadoo family werkt toch met de livebox.
deze krijg je van wanadoo.

als dit ook op je modem werkt kan je het beste wanadoo bellen.
er val dan heel wat in te stellen om wanadoo draaiend te krijgen.
maar ook van hun krijg je gratis een modem zodat die modem helemaal naar wanadoo gezet is

helpdesk gebeld, maar dit kan problemen opleveren , maar ze weten hetde link blijkt inderdaad niet te openen. Strikt genomen ondersteunen wij de Speedtouch 580 niet voor gebruik met Wanadoo Family. Dit betekent echter niet dat het niet kan werken. Als de juiste instellingen op het modem ingevoerd worden zou u wel degelijk een verbinding met het Family netwerk moeten kunnen maken. De standaardinstellingen van het Family netwerk zijn:
VPI / VCI: 8 / 35
Encapsulation: RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type: UBR
WAN IP Automatic / DHCP verkregen

Dit bovenstaande bericht van wanadoo gekregen, maar hoe maak ik deze instellingen en waar?
Zou iemand mij dit heel makkelijk uit kunnen leggen en stap voor stap. Dat vind ik een fijn sintkado, want ik snap er geen sint van.

Nu heb ik wanadoo direct die perfect werkt met het speedtouchmodem. Dus volgens mij moet dit ook kunnenDe standaardinstellingen van het Family netwerk zijn:
VPI / VCI: 8 / 35
Encapsulation: RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type: UBR
WAN IP Automatic / DHCP verkregen

Maar hoe moet ik dit bovenstaande intoetsen .Dat weet ik niet.Dus mijn vraag is hoe doe ik dat?

speedtouch heb ik ivm draadloos internet. Dit heb ik pas aangeschaft en is geinstalleerd. Kan iemand mij vertellen, waar ik de standaardinstellingen moet invoeren en hoe?

ik zit te twijfelen. Hoe moet ik dat nu doen op de computer ?

het gaat met een instalatie wizzard.
dus downloaden die hap en instaleren.
dan moet alles goed komen

Ik heb vanaf 2-12 een geweldige ruzie met Wanadoo.
Ben jarenlang een tevreden gebruiker van Wanadoo Direct.
Met een eigen routertje en een draadloos netwerkje een prima relatie met deze club(ben al begruiker van de Wanadooprodukten sinds 1998)
Ongevraagd is nu mijn Direct omgezet in een Family. Kreeg een brief dat het op 2-12 zou gaan gebeuren.
Sindsdien geen verbinding meer.
Hulp? In totaal voor €60 verbelt naar die helpdesk met een stelletje nono's.
Ik MOET de Livebox gaan bestellen a €1 per maand. Wil ik m'n draadloze netwerk terug? MOET ik een extra bestellen a €2,95 per maand.
HET IS EEN GROF SCHANDAAL!
Heb er nooit om gevraagd en zit nu zonder internet en dat kan alleen verholpen worden door ruim meer te gaan betalen.
Wie weet er een alternatief?
Heb geen zin in deze praktijken. Brief naar RADAR is al onderweg.

ik heb zelf sindskort 12move.
€13.95 p/m (vaste prijs)en geen kpn rekening.
is goedkoop en snel 2024/384
alleen de uopload is vrij laag maar dat vind ik geen probleem

zat ook bij wanadoo en ben ook met ruzie weggegaan
en over de livebox hoor ik al helemaal vervelende verhalen.
oftewel wanadoo is bezig om zijn klanten weg te jagen.
ben nu in iedergeval zeer tevreden met 12move

Ben je bij hun verplicht om hun modem af te nemen of kan ik volstaan met mijn trouwe Sweex die het prima doet?

Ben je bij hun verplicht om hun modem af te nemen of kan ik volstaan met mijn trouwe Sweex die het prima doet?

Geplaatst door A.J.
Ik heb vanaf 2-12 een geweldige ruzie met Wanadoo.
Ben jarenlang een tevreden gebruiker van Wanadoo Direct.
Met een eigen routertje en een draadloos netwerkje een prima relatie met deze club(ben al begruiker van de Wanadooprodukten sinds 1998)
Ongevraagd is nu mijn Direct omgezet in een Family. Kreeg een brief dat het op 2-12 zou gaan gebeuren.
Sindsdien geen verbinding meer.
Hulp? In totaal voor €60 verbelt naar die helpdesk met een stelletje nono's.
Ik MOET de Livebox gaan bestellen a €1 per maand. Wil ik m'n draadloze netwerk terug? MOET ik een extra bestellen a €2,95 per maand.
HET IS EEN GROF SCHANDAAL!
Heb er nooit om gevraagd en zit nu zonder internet en dat kan alleen verholpen worden door ruim meer te gaan betalen.
Wie weet er een alternatief?
Heb geen zin in deze praktijken. Brief naar RADAR is al onderweg.

Welke modem heb je van hun gekregen bij ADSL-Direct ?
Die fijne Live box ?

Nee, toendertijd kreeg die beruchte Speedtouch/thomson 330.
Waarvan ze nu op de site zeggen dat ie zou moeten werken met Family.
NOT dus.
Dit is werkelijk je grootste vorm van volksverlakkerij.
Zij veranderen ongevraagd mijn verbinding van Direct naar Family en verplichten je dan om een nieuw modem bij hun af te nemen.
Wanneer ik de situatie wil hebben zoald ie was, moet ik dus €3,95 per maand extra gaan betalen, terwijl in de eerste brief stond dat mijn abonnementsgeld hetzelfde zou blijven!
Hoezo bedrog?
De manier hoe je vervolgens door de helpdesk wordt geholpen is helemaal een giller. De laatste medewerkster zat alles op te noemen van een schermpje, maar stotterde. Hoezo de kosten opvoeren? Gesprek duurt met een stooteraar 3x zo lang.
Je ziet, ik ben erg boos en ze zijn nog niet van mij af.

Als ik de bovenstaande berichten lees , zie ik op tegen aanstaande maandag, want dan moet ik ook automatisch naar wanadoo family.

Geplaatst door A.J.

je krijgt gratis een ethernetmodem.
geloof dat als je je modem niet wilt nemen je een korting krijgt van €69,-
weet dat echter niet zeker of dat bij hun ook is.
ik heb toendertijd zoveel providers vergeleken
:D

weet wel dat hun modem helemaal gezet is naar hun netwerk.
je moet daar maar eens rondsnuffelen.
ik ben in iedergeval zeer tevreden

hier is de link:

http://www.12move.nl/producten/adsl/default.asp

Geplaatst door giraf
Als ik de bovenstaande berichten lees , zie ik op tegen aanstaande maandag, want dan moet ik ook automatisch naar wanadoo family.

Zolang je hun Livebox afneemt, heb je 30% kans dat het werkt als ik zo in de rondte informeer.
Wanneer je weigert naar hun pijpen te dansen heb je zware pech en zit je weken zonder internet.
Dit gaat ze veel klanten en geld kosten.

Geplaatst door A.J.
Nee, toendertijd kreeg die beruchte Speedtouch/thomson 330.
Waarvan ze nu op de site zeggen dat ie zou moeten werken met Family.
NOT dus.
Dit is werkelijk je grootste vorm van volksverlakkerij.
Zij veranderen ongevraagd mijn verbinding van Direct naar Family en verplichten je dan om een nieuw modem bij hun af te nemen.
Wanneer ik de situatie wil hebben zoald ie was, moet ik dus €3,95 per maand extra gaan betalen, terwijl in de eerste brief stond dat mijn abonnementsgeld hetzelfde zou blijven!
Hoezo bedrog?
De manier hoe je vervolgens door de helpdesk wordt geholpen is helemaal een giller. De laatste medewerkster zat alles op te noemen van een schermpje, maar stotterde. Hoezo de kosten opvoeren? Gesprek duurt met een stooteraar 3x zo lang.
Je ziet, ik ben erg boos en ze zijn nog niet van mij af.

Dit heb je neem ik aan ook gedaan ?

http://tinyurl.com/b9hjt

Ik heb nu uit armoe m'n Speedtouch 330 USB modem aangesloten op een 50cm lang kabeltje op de telefoonaansluiting(langer mocht niet).
4(!)x opnieuw de drivers voor de Speedtouch en de update voor Family geinstalleerd op m'n laptop en nu heb ik eindelijk verbinding.
Maar ik zit nu dus met m'n laptop in de gangkast omdat ik anders geen verbinding heb hahahahahaha.
Wat ik nu dus nog nodig heb/zoek, is een modem/router/wireless accesspoint wat WEL werkt met Family.
Ik vind dit dus te bespottelijk voor woorden.
Ze jagen je zonder dat je er om vraagt op gigantische kosten.
Dus wie o wie weet welk modem er wel werkt met die verbinding van Wanadoo, want ik weiger een modem te gaan huren van Wanadoo voor €3,95 per maand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan