wandelclubthoeksken.be

• Onderwerp starter Onderwerp starter FoBa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FoBa

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2012
Hallo

Aangezien ik altijd rondkijk naar verbeteringen, aanpasingen. Sta ik open voor tips, trics en zelfs negatieve commentaar ;)
Nog even erbij zeggen, dit is mijn eerste site dat ik zelf geschreven heb. De vorige versie van de site was gemaakt met een
wysiwyg editor.
Graag zou ik vooral tips krijgen om de kalender pagina aan te passen. nu Moet ik maandelijks opnieuw tabellen maken en uploaden...

mvg

FoBa

http://www.wandelclubthoeksken.be

Hoi FoBa

Ik wil je ten eerste complimenten geven over de lay-out indeling en structuur, die zijn naar mijn mening dik in orde.
Ik heb de website zelf bekeken in Chrome en das prima , in IE zijn sommige dingetjes wat anders o.a. de fieldsets.

alleen zou je site misschien iets dynamischer kunnen en er zit een fout in je contactformulier onder tabblad bestel, namelijk: ik krijg een popupbericht met daarin dat mijn bericht succesvol is verzonden zonder dat ik alle verplichte velden heb ingevuld.

Verder leuke site hoor, keep up the good work !

Heel erg bedankt voor de commentaar!
Wat bedoel je met dynamischer? Hoe zou je het aanpakken.
Ik ga morgen direct het probleem van het formulier nakijken ;)
Bij welk formulier was het juist? Bestel, bus of contact?

Mvg

Nogmaals dank

Complimenten. Ziet er zeer goed en duidelijk uit. Eenvoudige structuur, zeer goed leesbaar. Alles gemakkelijk te vinden en overzichtelijk. Prachtige foto-presentatie. Alles is een genot, zeker op groot scherm. Welk programma is die diapresentatie?

Dat is gemaakt met jAlbum ;) de club heeft een licentie, dus advertentie-vrij :)
Nogmaals dank voor de complimenten :)

Mooi gemaakt. Misschien nog een tip: Je plaatjes kleiner maken. bijvoorbeeld hier http://www.wandelclubthoeksken.be/html/verslag.html heb je via html de plaatjes kleiner gemaakt, maar de plaatjes zijn in het echt heel groot waardoor het laden van de plaatjes lang duurt. Door de plaatjes zelf kleiner te maken (met bijvoorbeeld paint) laden de pagina's sneller ;).

Gr. Danny

Dat zou ik zeker niet doen. Ik zou ze juist zo groot mogelijk maken, want ik heb een 28" scherm breedbeeld en dan zijn de foto's heel mooi (liever nog groter). En ook het laden is zeer snel. Heb wel een i7 en snelle pc. Leuk is dat ik met de scrollknop naar de volgende foto en terug kan gaan. Super!

Dat zou ik zeker niet doen. Ik zou ze juist zo groot mogelijk maken, want ik heb een 28" scherm breedbeeld en dan zijn de foto's heel mooi (liever nog groter). En ook het laden is zeer snel. Heb wel een i7 en snelle pc. Leuk is dat ik met de scrollknop naar de volgende foto en terug kan gaan. Super!
Jij hebt misschien 28", maar de gemiddelde gebruiker niet. 2MB+ is ook wat veel voor één afbeelding. Goed, voor iemand op een breedbandverbinding zonder datalimiet maakt het niet uit. Maar als je een datalimiet hebt (die bestaan nog bij de zuiderburen) of de site mobiel bezoekt dan is 2MB niet prettig. Daarbij, het heeft geen zin een afbeelding te plaatsen die breeder is dan de site wordt.

EDIT: Ik zei 2MB, maar er zitten er ook tussen van meer dan 5MB, die vrij klein worden weergegeven. Een flinke verspilling van bandbreedte inderdaad.

Laatst bewerkt:
in de gallerij ed. blijven de foto's de huidige grote behouden, maar inderdaad op de verslag pagina kan ik de plaatjes kleiner maken, ze dienen hoofdzakelijk als link.
Bedankt voor de tip ;)

ik ben momenteel het probleem van het bestelformulier aan het oplossen, maar nu is mijn javascript code helemaal hetzelfde als de andere controles (buiten de variabelen enzo). Hij voert de controle wel uit maar hij redirect me onmiddelijk ook naar de succes pagina
:s

HTML:
    <div id="form">
     <FORM method="post" action="http://www.wandelclubthoeksken.be/cgi-bin/FormMail.pl" id="bestelform">
				<input type="hidden" name="recipient" value="theo@wandelclubthoeksken.be">
				<input type="hidden" name="subject" value="Bestelling stickers">
				<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.wandelclubthoeksken.be/html/succes_bestel.html">
        <fieldset>
            <legend>Stickers</legend>
            <label for="naam">Naam*: </label>&nbsp<span id="naamfout"></span><br>
            <input id="naam" type="text" maxlength="40" size="40" name="realname"><br>
            <label for="email">E-mailadres*: </label>&nbsp<span id="emailfout"></span><br>
            <input id="email" type="text" maxlength="60" size="40" name="email"><br>
            <label for="stickers">Stickers*: </label>&nbsp<span id="stickerfout"></span><br>
            <textarea rows="3" cols="45" id="stickers" name="stickers" title="Geef hier de namen in waarvoor u stickers wilt bestellen"></textarea><br>
            <label for="opmerking">Opmerking(optioneel): </label><br>
            <textarea id="opmerking" rows="3" cols="45" name="opmerking"></textarea>
        </fieldset>
        <INPUT TYPE="reset" VALUE="Reset">
        <INPUT TYPE="submit" VALUE="Verzenden">
    </form>
    </div>

[JS]addEventListener("load", init, false);

function init(event) {
var form = document.forms["bestelform"];
form.addEventListener("submit", bestelSubmit, false);
}

function bestelSubmit(event) {
var ok = true;