Wanneer Android updaten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lutz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Sinds heden heb ik een SonyEricsson Xperia Pro telefoon. Standaard zit er Android 2.3 op, dacht ik. Maar op de doos staat, dat ik kan upgraden naar Android 4.0.
Ik denk dat ik Android kan spellen, maar verder heb ik geen verstand van. Wat is nu wijsheid hier? Gelijk proberen te updaten, of eerst het oude Android proberen?

Ik wil niet te veel hobbyen, maar gewoon wat spelletjes draaien, en thuis emailen via WLAN.

Maakt de versie van Android enig verschil in de standbytijd?

De standbytijd maakt, als het goed is, niets uit. Je moet de update kunnen installeren via het menu van je telefoon (ergens onderaan staat wrs. iets van updates). Als hij dan niet wordt geüpdatet naar ICS, moet je op de site van Sony kijken. Het verschil tussen 2.3 en 4 is eigenlijk alleen hoe het er uit ziet. Verder niets. Op 4 zullen wellicht niet alle spellen draaien die ook op 2.3 draaien, maar redelijk populaire spellen zouden onderhand toch wel moeten werken.

De standbytijd wordt wel degelijk aangetast voor de software versie.
De update van 2.3 naar 4 is zeker niet alleen uiterlijk. Android heeft veel aanpast in de achtergrond processen.
Android zegt dat bijvoorbeeld de batterij veel langer meegaat omdat er minder ghostprocessen zijn.

Maar als ik op internet een beetje rond speur, zijn er nogal wat foutjes in 4.0, hierdoor is het misschien wachten op de eerste kleine update (4.1 Jelly Bean) Hier zouden dan de meeste fouten al wel uit moeten zijn.

Je kunt gewoon proberen, vaak kun je nog wel terug. Ik zou eerst kijken of 2.3 bevalt, vind je het niets dan ga je naar 4.
Het updaten kan vaak via de telefoon (instellingen ->software) maar ook wanneer je de telefoon aan de computer hangt (ff googlen voor tutorial)

gr

Het probleem met het updaten is dat voor mijn SI nummer de update nog niet is vrijgegeven. Is bekend hoe lang het duurt totdat Sony Ericsson echt de update vrijgeeft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan