• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wanneer bepaalde datum aanwezig in cel, dan kolomnaam weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Druifje236

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2016
Berichten
11
Ik heb een probleem, waar ik niet helemaal uit kom.

In kolom F (Bijzonderheden) de uitkomst van hoeveel dagen/weken nog tot een de datum in kolom E (Datum)
Echter, wil ik ook 1 exacte maand voor de specifieke datum zien in Kolom F. Dit ivm vooraankondiging.

Tot op heden heb ik altijd deze formule gebruikt:
PHP:
=ALS([@Datum]-VANDAAG()<11;[@Datum]-VANDAAG()&" dagen";
ALS(REST(MIN(22;([@Datum]-VANDAAG()));7);"";([@Datum]-VANDAAG())/7&" weken"))

Maar ik krijg het maar niet omgeschreven, zodat ik ook 1 maand te zien krijg.
Nu heb ik reeds kolommen erbij gezet met de exacte data, wanneer er berichten gestuurd moeten worden. En nu dacht ik mogelijk een HORIZ.ZOEKEN functie te gebruiken.
Maar ook dat krijg ik niet werkend.
Iemand nog ideeën?

Alvast Dank!
Bekijk bijlage test.WA.MGM.xlsx
 
al die extra kolommen lijken me niet zinvol.. behalve de eenheid "maand" die 30 of 31 dagen kan zijn (of 28 en heel soms 29 dagen) zijn alle andere meetpunten in vast aantal dagen weer te gegven
dat zou ik met een vertikaal zoeken actie oplossen om de exacte actie te benoemen. ik heb even een apart voorbeeld tabel en voorbeeld kolom gemaakt

en in kolom F heb ik een extra als ingebouwd die op precies 1 maand triggert. zie bijlage
 

Bijlagen

  • Copy of test.WA.MGM.xlsx
    14,8 KB · Weergaven: 29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan