wanneer is een bestand/map voor het laatst benaderd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb onlangs in de Verkenner een reeks submappen verplaatst van map A naar B. Het was echter de bedoeling om ze in map C te plaatsen. Map B was al gevuld met andere mappen en bestanden, zodat een en ander nu door elkaar staat.
Nu zoek ik een manier om te achterhalen welke mappen ik heb verplaatst. Ik herinner me dat er manier is om te achterhalen wanneer een bestand of map voor het laatst is benaderd, maar weet niet meer hoe dat moest.
Wie weet dat wel?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Als je in de verkenner rechts boven met je rechtermuis op de benaming van de kolommen klikt kun je meer selectiecriteria selecteren. Je kunt uit een hele waslijst van criteria kiezen. Bv. de aanmaakdatum, laatst gelezen, laatst bezocht enz.
Mss dat je daar iets mee kunt.
 
Zie dat niet zo voor mappen. Bestanden ligt wat anders denk ik. Even snel getest, maar ik kom er niet achter. Kijk nog even naar deze.

Als het niet veel mappen zijn dan kan het misschien ook met > Rechtermuisknop > Verplaatsen ongedaan maken. Ctrl+Z kan helpen maar dat is na verdere gedane handelingen niet zonder risico.
 
Laatst bewerkt:
Dank jullie wel voor deze eerste aanwijzingen. Toen ik dit probeerde zag ik opeens nog een ander mogelijk "probleem": de mappen waren opgeslagen in Google Drive File Stream\Drive van mijn team en zijn verplaatst naar Google Drive File Stream\Mijn Drive. Het aantal beschikbare kolommen is vele malen groter dan standaard in Windows op de harde schijf.
 
Dan verplaats je ze toch gewoon terug.
Meer details? Bedoel je dat je het dan makkelijker oplossen kunt?
 
Dan verplaats je ze toch gewoon terug.
De namen van de bestanden lijken te veel op elkaar, zodat ik niet goed kan zien welke mappen het betreft.
Meer details? Bedoel je dat je het dan makkelijker oplossen kunt?
Als het niet valt op te lossen, zal ik elke submap stuk voor stuk (ca. 75) moeten bekijken om te beoordelen of deze nieuw geplaatst is en wellicht niet thuis hoort in de bewuste map.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Hier kun je lezen dat idd de inhoud van de folder gewijzigd moet zijn om iets met de kolommen te kunnen doen:
"On any given folder, in the right pane, right click on the name header and select "more...", then scroll down to "Date Accessed" and tick the box, it will now show the date and time if any thing was written, changed or deleted from the folder (write), it will not show if it was just opened and looked at (read), something has to change for the date to be updated. This will not show you who accessed it, it could be a user or the system itself."
Dus afhankelijk van wat de voorgeschiedenis van die folders is kun je inschatten of je wél of niet iets aan deze aanpak hebt.
 
Erg vervelend dan, maar het is niet anders. Toen ik een test deed, klikte ik met RMK op de map en daar stond Verplaatsen ongedaan maken. Dan hoef je dus niet te beoordelen. Maar je zult later wel handelingen hebben verricht en dan is het te laat.
Aan de slag dan maar en succes.
 
Leuk en aardig maar als je bewust toestemming geeft dan houdt het volgens mij op. Behalve snel nog eens Ctrl+Z toepassen.
Kijk in dit soort gevallen en gevallen van 'blunders' kunnen regelmatig gemaakte back-ups natuurlijk een snelle oplossing bieden, immers je kunt elke map dan herstellen naar een eerdere toestand.
 
Goede back-ups zijn in vele gevallen, in elk geval voor mij, reddend. Nooit meer last van stress als er iets mis gaat. Het kost me wel veel tijd maar die heb ik gelukkig:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan