Wanneer over stappen naar Win7?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat ik dan nog even man en paard noemen. @Probleempjes, no offence, het gaat mij niet om jou, maar ik vind hetgeen je hier schreef eveneens een schot in de roos.

[1]Als ik 's-morgens opsta dan boeit het mij niet of mijn systeem in 15 seconden of 2,5 minuut is opgestart. Voordat mijn hoofd beseft dat het wakker is, is mijn systeem allang gebruiksklaar.

Je 2e opmerking is álleszeggend en is precies wat ik bedoelde met "niet handig geweest met de aanschaf van Vista". Dát zijn nu net de dingen die een aspirant koper vóóraf moet overwegen alvorens een OS te kopen.

[1]: s'morgens staat de PC meestal al aan voor ik ook maar uit bed stap. Maar als ik het opstart. Dan vind ik het fijner om WIn7 met 15 tot 20 seconden te werken dan met Vista en een trage 2.5 minuut. IK moet niet eerst naar de wc kunnen en koffie halen voor ik de pc kan gebruiken.

@pasja,

in je eerste bericht (dat uit het hart gegrepen bleek te zijn (vernam ik :P?)) herkende ik mezelf helemaal. Van het aanschaffen van vista, tot het aanschaffen van een nieuwe videokaart en werkgeheugen tot het dagenlang bezig zijn met installeren van drivers... En dat is tevens de reden dat ik mezelf (nu) een 'aspirant tester' kan noemen. Ik heb ook niet meer blindelings windows 7 erop geknald nadat het me weken heeft gekost om me vista machine zeer flexibel te laten lopen (en wat me (uiteindelijk) overigens zeer tevreden heeft gesteld). Ik heb eerst alle mogelijk informatie over windows 7 uitgezocht, van verbeteringen tot ondersteuning van drivers en software, daarna windows 7 eerst op mijn oude laptop laten draaien en pas toen ik zeker wist dat alles piekfijn in orde was heb ik 7 op 'de grote machine' gezet...

(kort gezegt: ik ben dus ook iemand die de fout heeft gemaakt die jij omschreef, maar dit heeft er juist voor gezorgd dat ik nu dus wel op speurtocht ben gegaan en uitgezocht heb wat ik moest weten)

nogmaals het blijft ieders eigen keus, kijk en vergelijk goed, maar de overtuiging is er zoals je bij meerdere mensen hier ziet. En ik denk niet dat op dit forum de meest instinctieve computerprutsers zitten ;)

Laatst bewerkt:
Hoi !
Ik heb Win 7 Premium vorige week geinstalleerd op een 900 Mhz. 1 Gig DDR, 80 Gig IDE HDD, en het OS loopt hierop niets minder dan XP !
QUOTE]

Kan je ondertussen andere versie's van Win 7 al activeren?

Laat ik dan mijn gedeelte van de gedachtenwisseling besluiten met mijn persoonlijke historische Windows ervaringen:

ik herinner mij nog als de dag van gisteren (en da's nog bijna letterlijk ook zo omdat het in augustus '95 was) dat er drommen mensen 's-octhens om 06.00 uur voor de winkels lagen. Reden? Windows '95 werd gelanceerd. Dat wás en wérd het. Achteraf gezien is het samen met Windows ME het meest beroerde besturingssysteem van Bill Gates ever geweest.

Toen kwam '98, en joepie we waren weer met zijn allen blij. Toen kwam ME................ Billy beloofde allerlei verbetingen en mooie Bling Blingetjes. Zoals ik al zei, samen met '95 het meest beroerde OS ooit ontworpen door Bill Gates. Ik heb tijdens mijn tijd met ME meer blauwe schermen gezien dan in alle voorgaande en daarna verschijnende OS'sen.

Moraal van het verhaal?
Het is zo gemakkelijk om (om maar eens een spreekwoord te gebruiken) met de wolven in het bos mee te huilen. (Dit keer echter het spreekwoord positief bedoelend)
Handiger is wellicht om pas te gaan 'huilen' als de overige wolven zijn gestopt met huilen.
Zelfs Windows 3.11 was (achteraf gezien) leuker / beter dan '95 en ME.
Toch hadden álle kenners ook kort voor de lancering van respectievelijk '95 en ME de bek ervan vol en werden loftrompetten geblazen.
Kortom, rustig achteraf leunen en waar mogelijk ieder voor zich persoonlijk 7 testen en een oordeel vormen. De één zal zwijmelen, de andere zal er zijn vraagtekens bij zetten. Over een jaar of 1,5 a 2 kunnen we denk ik juiste conclusies trekken.

Laatst bewerkt:
tsja zo kan je het bekijken, maar je kan het ook zien, nu hebben verschillende mensen het al getest, etc... mijn EIGEN ervaring zegt nu dat het goed zit... dus tsja waarom zou ik het dan bij vista houden als ik al met eigen ogen gezien heb dat windows 7 zoveel beter draait?

Snel!

Ben de RTM hier met 1/14 MB/Sec aan het binnenhalen:eek::p

Hoi !

Yep !

Maar waarom zou je Home Basic willen ?

Die wordt immers alleen verkocht op netbooks !

Greetz,

Harry

Hoi !

Yep !

Maar waarom zou je Home Basic willen ?

Die wordt immers alleen verkocht op netbooks !

Greetz,

Harry

Ik heb hem net geinstalleert op een Pentium 4, 2 Ghz en maar 512 MB Ram. Dus ik denk dat een hogere versie niet snel gaat werken

Harry, het activeren is ondertussen gelukt, en ik moet zeggen. Windows 7 gaat hier zeker zo snel als XP. Heb hem vandaag wel in het engels gedownload. Nu heb ik dus de RTM gedownload. Maar komt er nog een volgende versie. en Final versie of is de RTM eigelijk net hetzelfde die je binnen een maand of 2 kan kopen in de winkel?

Grtz.

Hoi !

Nope, dit is de definitieve versie !

Tenminste: als je Win7 7600.16385 gedownload hebt.

Greetz,

Harry.

Harry, het activeren is ondertussen gelukt, en ik moet zeggen. Windows 7 gaat hier zeker zo snel als XP. Heb hem vandaag wel in het engels gedownload. Nu heb ik dus de RTM gedownload. Maar komt er nog een volgende versie. en Final versie of is de RTM eigelijk net hetzelfde die je binnen een maand of 2 kan kopen in de winkel?

Grtz.

je kan ook taalpakketjes downloaden, en rtm betekend zoveel als release to manufacturing, en is dus zoals hij uitgebracht gaat worden (retail)

Laatst bewerkt:
je kan ook taalpakketjes downloaden, en rtm betekend zoveel als release to manufacturing, en is dus zoals hij uitgebracht gaat worden (retail)

Ik dacht dat je alleen voor de Ultimate versie taalpaketten kon downloaden.

edit: Harry, ik heb geluk, ik heb de 16385.:P

Laatst bewerkt:
:eek::eek::eek::eek: Ik kan hier met de Home Basic versie gewoon taalpakketen toevoegen. ik dacht dat dat niet moeglijk was...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan