• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wanneer vergelijkingswaarde niet overeenkomt

Status
Niet open voor verdere reacties.

snowseals

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2016
Wanneer vergelijkingswaarde niet overeenkomt met 1 vd waardes in 4 andere kolommon, maak dan waarde rood + tel op.
Is wat ik wil :)

Maar hoe?

Ik heb 10 waardes ingevuld in de vergelijkingswaarde kolom K.
Deze rood gemaakt wanneer de waarde niet overeenkomt met 1 vd waardes in de 4 andere kolommen (kolom D, E, F, G)
Vervolgens opgeteld onder aan de kolom, om te zien hoeveel het aan fout is/niet overeenkomt.

Dit proces zou ik graag geautomatiseerd zien.

Bijlagen

Als je kolom K selecteert en deze in de VO zet:

Code:
=AANTAL.ALS(D3:G3;K3)=0

OF met deze

Code:
=ISNB(INDEX(D3:G3;VERGELIJKEN(K3;D3:G3;0)))

En dan lettertype rood

Laatst bewerkt:
@JVeer
Dank!
Je voorbeeld werkt super :)

Wat bedoelde je met VO btw?
Ik zie zo 1,2,3 niet waar je formule in je voorbeeld verstopt zit xD

Voorwaardelijke opmaak. Als je daar op klikt en je klikt op regels beheren zie je de formule. Ook heb ik een hulpkolom gebruikt om aantal fouten te tellen. (die is verborgen, kolom L)

@JVeer
Nog een ding, ik dacht wss. te simpel dat ik de waardes nu simpelweg kon kopieren naar een andere kolom, incl. opmaak (mbv. rood) + optel som.
Welke manier ik ook kies uit het context-menu om te plakken, ik krijg ze niet als 'statische' gegevens gekopieert.
Is daar een alternatief voor?
Ik heb getracht om het evt. te kopieren naar een nieuw tabblad of document, maar helaas.

Op deze manier, dacht ik namelijk Kolom K her te kunnen gebruiken, als ik er andere waardes in een nieuwe sessie in zet.

Dan moet je telkens de voorwaardelijke opmaak toepassen op de gewenste kolom. Voorwaardelijke opmaak kun je niet kopiëren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan