Warcraft III hosten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmeh2

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2009
Beste,

Ik kan nog steeds niet hosten nadat ik port 6112 t/m 6119 heb geforward in mijn Netgear Wgr614v7. Naar welk IP moet ik het forwarden? Ik kom via 10.0.0.1 in te typen in mijn router. Nu forward ik hem naar 10.0.0.2 maar ik weet niet of ik het goed doe, want het werkt namelijk niet ;)

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Bij voorbaat dank,
Timmeh2

Laatst bewerkt:
Hoi Tim,

ik had zelf ook problemen met het portforwarden voor het hosten van warcraft 3. Dit lukt bij nu wel. Ik heb mijn eigen IP geforward precies zoals dat staat bij een ipconfig in opdrachtprompt. Ik stel voor dat je dit ook probeert. Daarnaast is mijn range 6111-6119.

Succes,

Je moet portforwarden naar het ip-adres dat je WOW-server nu heeft.
Dat kun je (op die WOW-server) nakijken via:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
Kijk rechts van het (IPv4) ip-adres, dat blijkbaar in jouw netwerk een 10.x.x.x adres zou moeten zijn.

Verder: De poorten die jij gebruikt lijken niet de normale poortnummers te zijn. Als je in realmlist.wtf geen andere poort hebt aangegeven, dan lijkt me je portforwarding incorrect.
Vlgs. deze link zou je (als je zelf niets veranderd hebt aan de standaardinstellingen) poort 3724 TCP en poort 3085 TCP moeten forwarden, maar misschien is de reeks die Elander aangaf ook goed/genoeg.

Verder (zie ook die link) misschien de firewall(s) op de WOW-server aangepast worden. Als ik mag aannemen dat je vanaf een andere computer in je thuisnetwerk wél kunt verbinden, dan lijkt me dit niet nodig, tenzij je bijv. programma's als McAfee, Norton etc. gebruikt die ook nog onderscheid maken in vanaf welk ip-adresreeksen de 'bezoekers' komen. Check het dus (voor de zekerheid) allemaal nog eens na.

Verder heb ik geen hulp, want ik draai niet zo'n WOW server.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het is geen WOW, het is warcraft III. Die range hoort dus 6112-6119 te zijn. Kijk maar op google: portforwarding warcraft 3

@ElandeR: Sorry, mijn fout. ;)

De rest van de informatie is wel geldig (behalve dus de poorten die geforward moeten worden).

Tijs.

Bij dat IPv4 adres komt 10.0.0.2 naast. Als de poorten 6112-6119 TCP/UDP daarnaar forward werkt t alsnog niet.

Ik gebruik trouwens de Simple Port Forwarding tool van pcwintech en als ik test of de poorten open zijn zegt hij '6112 is offline and can not be reached'

Ik gebruik Windows Firewall en Avast! Bij de Simple Port Forwarding tool kan je die poorten ook aan Windows Firewall adden, dat heb ik dus ook al gedaan. Maar dat heeft reeds nog geen effect.

Mijn router zit trouwens vast aan een DV-201AMR. Moet ik daarbij ook nog porten forwarden?

Laatst bewerkt:
Ja! Omdat je 2 routers 'achter elkaar gekoppeld' gebruikt zul je 2x portforwarding moeten doen: 1x op de Davolink en 1x op je 'normale' router. Dit laatste heb je al gedaan, dus moet je nog portforwarden op de Davolink.
1. Kijk in je 'normale' router na (ergens bij Status o.i.d.) welk ip-adres die van de Davolink router gekregen heeft. Dat is het Internet ip-adres of ook wel WAN ip-adres genoemd, kijk dus daarnaar. Dat ip-adres is dus niet een 10.x.x.x ip-adres, maar in een andere reeks, bijv. 192.168.62.x.
2. Ga daarna inloggen op de Davolink, en forward dezelfde poorten naar het ip-adres dat je eigen router van de Davolink gekregen heeft (zie stap 1).

Misschien helpt dit je hierbij verder, maar denk eraan dat je op je 'normale' router zult moeten achterhalen welk ip-adres die van de Davolink gekregen heeft.

Succes,

Tijs.

Mijn Netgear zit achter de Davolink aangesloten. Als ik bij de Davolink kijk zie ik bij het WAN ip adres een getal dat begint met 87.212.147.***
Ik heb de poorten daarnaartoe geforward maar het werkt nog niet.
Op mijn Davolink is hij dus naar 87.212.147.*** geforward en
bij de Netgear naar 10.0.0.2

Laatst bewerkt:
Lees eens goed wat ik schrijf: Je moet het WAN adres op je eigen router nakijken.
Dat is dan het ip-adres waarnaar je in de Davolink die poorten moet forwarden.

Ik citeer het hieronder, zodat je het nog eens onder ogen krijgt:
1. Kijk in je 'normale' router na (ergens bij Status o.i.d.) welk ip-adres die van de Davolink router gekregen heeft. Dat is het Internet ip-adres of ook wel WAN ip-adres genoemd, kijk dus daarnaar. Dat ip-adres is dus niet een 10.x.x.x ip-adres, maar in een andere reeks, bijv. 192.168.62.x.
2. Ga daarna inloggen op de Davolink, en forward dezelfde poorten naar het ip-adres dat je eigen router van de Davolink gekregen heeft (zie stap 1).

Tijs.

Sorry dat ik een beetje dom bezig was dnties :p

Het werkt nu! Ik kan hosten!

Duizend maal dank naar dnties en ElandeR.

Ik had even bij de Netgear gekeken wat het ip adres was. Dat was inderdaad iets met 192.168. die heb ik toen ingevoerd bij de Davolink om de porten daarnaartoe te forwarden. Met succes :D

Laatst bewerkt:
Mooi dat het gelukt is.

Je moet als starter van een onderwerp zelf de vraag nu op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan