frankwannet
Inventaris
- Lid geworden
- 6 jun 2006
bij deze een screenshot terwijl ik net een spel gespeeld heb
valt iemand iets op of iets te warm wordt???
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
grr te grootfrankwannet zei:bij deze een screenshot terwijl ik net een spel gespeeld heb
hai robert// Robert G. ^^ zei:Na het spelen van een spel is dit niet té warm
crash zei:Die 67 graden is van de Gpu, dat is de videokaart processor. Je Cpu (centrale processor) heeft een mooie temperatuur.
virtuosa zei:my geforce 7600 staat de treshold afgesteld op 115 dus dat is een mooie temp die,
jij heb na gebruik van een spel.
hoi skelleskelle zei:Vind je HD(die wdc) wel wat te warm hoor!! Best is om je schijf onder de 45 graden te laten. Boven de 50 verkort de levensduur drastisch. Hier draaien mijn 80 gig en 120 gig schijven respectievelijk onder load op 40 en 42 graden. Idle 2 graden kouder. Met 18 graden kamertemperatuur hebben ze ongeveer 33 en 35 graden celcius load.
Best een koelertje voor je schijf hangen als je geen dataverlies wilt.
ooh keeevirtuosa zei:beste is een fan of 2 van voren die verse lucht over de harddisks blaast
okokskelle zei:Hier heb ik voor de warme zomerdagen een oud koelertje van een pentium 3 verknutselt. het koelertje op 12 volt laten lopen(rode draad in een geel stekkertje van de voeding, je weet wel die connectors waar je je harde schijven, cd-rom... voeding mee geeft en het zwart draadje in 1 van de zwarte in de voedingsconnector) Die hang ik dan voor mijn harde schijf zodat de lucht er over heen blaast. Gevolg is dat hij van 43 naar 35 graden gaat vandaag(echt extreem warm, nog nooit zo'n hoge HD temperatuur gehad, buiten is het 33 graden celcius en binnen ook) De jouwe zal ongeveer 10-12 graden zakken dan, wat ideaal is(weet niet hoe warm het is in nederland bij jullie?). Een 120 mm koeler kan nog meer schelen, waardoor je onder de 40 kunt halen. Nadeel is wel dat zo'n zelfgeknutselde koeler veel kabaal zal maken als je hem op 12 volt laat lopen.
Lange Pier zei:Koop een kast met 2 120mm ventilatoren, 1 in en 1 uit, voor een goede airflow, word(en) gelijk je schij(f)(ven) goed gekoeld, en het geluid valt dan ook mee.
Lange Pier zei:Bij de meeste kasten kun je 80 of 90 mm ventilatoren inbouwen, maar meestal alleen aan de achterkant, nadeel, te weinig luchtverplaatsing en herrie.
Sommige hebben dan nog de mogelijkheid er voor nog eentje in te bouwen, iets betere airfow, maar vaak niet voldoende, en nog meer herrie.
Je hebt die dingen al van een euro of 70, en dan gaat het aardig in de richting om een bestaande kast zo te verbowuen dat deze voldoende koeling heeft.
3 tot 4 ventilatoren van 80 of 90 mm hebben dezelfde luchtverplaatsing als een 120mm fan, maar wel met een hoger toerental, meer geluidsproductie, dus.
Vandaar mijn reply.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.