Warmte-probleem moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lampie1894

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2007
Berichten
5
Ik heb een probleem met mijn moederbord:

Een koelelement op het bord wordt snel erg warm (bijna te warm om aan te raken binnen een minuut), heb het idee dat het systeem daardoor minder presteert. Als de pc net uitgeschakeld is moet ik ook een tijd wachten voordat hij weer kan opstarten (lampjes gaan wel aan, fans gaan draaien, maar verder gebeurt er niets). Het gaat niet om de videokaart of de CPU, maar een ander koelblok waar ik de functie niet van weet. Het koelelement zit boven de CPU-koeler en direct onder de voeding…

Mijn moederbord is van het type MSI 649 Neo-V

Sensor gegevens uit Everest/Bios :
Moederbord = 36 °C
CPU = 62 °C (hoog?)
HD = 30 °C

CPUVcore = 1.314 V
Aux = 2.46 V
+3.3V = 3.227 V
+5V = 5.080 V
+12V = 12.35 V
+5V Standby = 5.107 V


(N.B. naast dit probleem schakelt de pc niet automatisch uit en werkt de dvd-speler niet, en vind ik de CPU-cooler erg luidruchtig... wellicht heeft dit er ook mee te maken)

Als iemand tips heeft, heel graag,

Alvast bedankt!
 
misschien zitten je ventilators onder het stof en moet dat schoongemaakt worden.
 
als een cpu 62° geeft
is het te wijten aan stof ,koeler die niet deugd ,of aan koelpaste die geen contakt maak met koelvlak
en dat na 1 minuut zonder zware belasting
 
Datgene wat je op de foto aangeeft (dmv groene pijl) zijn hoogstwaarschijnlijk de spanningsregelaars voor je moederbord, ik weet verder niet hoe warm zoiets normaliter word en of dit verder gevolgen heeft voor de prestaties:confused:

Het kan betreffende de CPU temperatuur wel es een scheef gemonteerd koelkblok kan zijn, waardoor er geen goed contact is wet elkaar (processor en koelblok)
Weet je trouwens ook welke processorkoeler je hebt en op welke snelheid deze draait?
 
Bedankt voor de reacties!

Het probleem lag inderdaag aan de CPU-cooler, het zat scheef gemonteerd. Helaas doet de secondary IDE aansluiting het ook niet meer, dus moet ik alsnog terug naar de winkel :( .

Toch bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan