Warmte uitstoot naar beneden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Berichten
796
Dit is wellicht niet een vraag die puur op de videokaart gericht is, maar aangezien dat de grootste hittebron is, stel ik mijn vraag maar hier. Ik heb in mijn systeem een 8800 GTX zitten (op aan Asus A8N-sli-moederbord), die de grootste bron van hitte is. In deze warme tijden waarin ik op mijn kamertje zit, is dat werkelijk niet uit te houden. Nu vraag ik me af of er een manier bestaat om de hitteuitstoot naar beneden te brengen op een niet al te lastige manier.
 
Laatst bewerkt:
Staat je koeler op zijn hardst? Zo ja, koop een andere. Als hij niet op zijn hardst staat, dan moet je die omhoog zetten met een van die overclock programma's, of een van die applicaties van je videokaart.
 
De koeler van de videokaart? Die is gewoon stock. Hoe kan ik die reguleren?
 
Kijk eens in het Nvidia configuratiescherm of je de snelheid van de videokaart fan kan regelen.
(Performance > Device settings)
 
Dit probleem hebben meerdere mensen die ik ken ook. Ik heb namelijk een Nvidia 8800 GT G92 512 MB; die 71-73 idle is. Nvidia fans beginnen vaak (eigenlijk altijd volgens mij, vooral bij de 8 series) harder te draaien als ze een hoge temperatuur hebben bereikt. Zo gaat m'n fan van 30% naar 32% als die de 74 graden bereikt.
Opzich is dat geen probleem voor de videokaart, die moet temperaturen in de 90-100 graden gewoon aankunnen (verkort wel je levensduur volgens mij), maar wat je kan doen is je fan speed hoger zetten met Rivatuner.

Wat zijn trouwens je temperaturen nu (load = bijvoorbeeld tijdens het gamen en idle = tijdens het ''niks'' doen, gewoon internetten?)

MVG,
Ahmed.
 
Laatst bewerkt:
Misschien begrijp ik het probleem niet goed, maar als de videokaart de bron van je probleem is, dan helpt harder koelen geen zier. De opgewekte warmte komt hoe dan ook in je ruimte terecht. Of je die warmte nu door beter te koelen sneller afvoert of niet, het netto resultaat blijft hetzelfde.

Echte oplossingen zijn bv een minder stroomvretend systeem nemen, of waterkoeling met lange leidingen en de radiator buiten je kamertje plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan